آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

مسئولان تبلیغات رسانه ای ترکیه و جمهوری آذربایجان، ذخایر تاریخی ایرانی را ذخایر فرهنگی جهان ترک توصیف کردند!

در نشست سران سازمان های رسانه ای کشورهای “شورای ترک” در باکو ، داشته های و ذخایر فرهنگی تاریخی ایرانی واقع در این کشورها، به عنوان ذخایر فرهنگی ترک معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری رئال تی وی، حکمت حاجی اف، دستیار رییس جمهوری آذربایجان در نشست وزراء و روسای سازمان های خبررسانی و رسانه ای کشورهای موسوم به “شورای ترک” در باکو با اشاره به اینکه در سال جاری از نظامی گنجوی در جمهوری آذربایجان، یونس عمره در ترکیه، علی شیر نوایی در ازبکستان و احمد یسوی در قزاقستان تجلیل می شود، خواستار ساخت فیلم ها و مستندهای و نگارش کتب تاریخی و فرهنگی مشترک میان کشورهای ترک زبان برای معرفی هویت مشترک فرهنگی ترکی شد.
حکمت حاجی اف گفت : «در جنگ قره باغ به پیروزی رسیدیم که “پیروزی جهان ترک” است .شوشا که از ذخایر فرهنگی جهان ترک است، از اشغال آزاد شد. برای شناساندن شوشا به جهان باید سازمان های رسانه ای کشورهای ترک همکاری کنند.»
همچنین فخرالدین آلتون، رییس اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این نشست، با اشاره به اینکه دشمنان ترک قصد داشتند در سوریه و عراق و سایر جاها آثار ترک را از بین ببرند که از آنها جلوگیری شده است، خواستار همکاری کشورهای ترک برای رساندن پیام “حقیقت” به جهان شد.
فخرالدین آلتون گفت: «ما با “فاشیسم دیجیتال” مواجهیم که بدون برطرف کردن آن نمی توانیم حقیقت را به دنیا بیان کنیم. برای مقابله با فاشیسم دیجیتال، شرکت های رسانه ای بین المللی را مجبور به گشایش دفتر در ترکیه کردیم و به این طریق می توانیم این شرکت ها را که تحت عنوان “بیطرفی” فعالیت می کنند، کنترل کنیم. مانعی وجود ندارد که ما نتوانیم از آن عبور کنیم.»
مسئول امور رسانه ای ترکیه در ریاست جمهوری این کشور همچنین شهرهای سمرقند و بخارا و شوشا را از ذخایر گردشگری جهان ترک توصیف کرد و خواستار شد که برای ترویج گردشگری و معرفی “درست” این “ذخایر فرهنگی جهان ترک” به دنیا، کشورهای ترک با شعار “زنده باد حقیقت”(!) همکاری رسانه ای و فرهنگی خود را گسترش بدهند.
فخرالدین آلتون، جریان فتح الله گولن را ویروس سرطانی نامید که در رأس تهدیدات علیه جهان ترک قرار دارد که غیر از ترکیه به سایر مناطق جهان ترک نیز سرایت کرده است.
این دستیار رسانه ای و فرهنگی رییس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه کودتای 15 جولای 2016 جریان فتح الله گولن در ترکیه با درایت و بصیرت رجب طیب اردوغان خنثی شد، گفت :« متاسفانه این ویروس سرطانی به سایر مناطق جهان ترک نیز سرایت کرده است. ما نمی خواهیم هم نژادانمان در دیگر کشورهای ترک، دشواری هایی را که ترکیه از ناحیه این ویروس سرطانی داشت، تجربه کنند. باید مقاومت در مقابل این ویروس خطرناک که با انتشار اطلاعات نادرست و در همکاری با سازمان های جاسوسی فعالیت می کند، افزایش یابد.»
در این نشست، حکمت حاجی اف، دستیار رییس جمهوری آذربایجان نیز پیشنهاد کرد کشورهای ترک از تجربه ترکیه در کنترل شبکه های اجتماعی استفاده کنند و جلوی اطلاعات نادرست و تبلیغات علیه جهان ترک را بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا