آذربایجاناخبارایران

عضو مجلس خبرگان رهبری ؛ سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان مردم این کشور را تحریک می‌کند

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان به صلاح آینده دولت آن نیست و مردمانش هرگز این حرکت را تحمل نخواهند کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در گفت‌وگویی در خصوص وجهه‌‌ی پرافتخار جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: جمهوری آذربایجان از گذشته مهد تشیع و دارای تاریخ مشترک با آذربایجان ایران است و همواره عالمان بزرگ و مجتهدان فقیه را در دل خود پرورده است.
وی افزود: زمانی نیز هزینه‌‌های حوزه‌‌ی نجف توسط این خطه تامین می‌‌شد که این امر نشان از غیرت و تعهد آنان دارد.
امام جمعه‌‌ی مراغه در واکنش به سفر پیش روی نتانیاهو به جمهوری آذربایجان، گفت: مقامات این کشور باید در تصمیم گیری خود به مصلحت مردم و همچنین همسایگان خود نیز توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: اکثریت قریب به اتفاق مردم آذربایجان شیعه هستند و دست نتانیاهو نیز آغشته به خون مسلمانان، کودکان و پیر و جوان بی‌‌گناه بوده و جلادی ظالم به شمار می‌‌رود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید مقامات جمهوری آذربایجان به خود بیایند، خاطرنشان ساخت: بهتر است حواسشان را جمع کنند تا پایشان را از گلیم خود فراتر نبرند؛ چرا که این نه به صلاح مردم و نه به صلاح آینده‌‌ی دولت آنان است و قطعا با این کار مردم آذربایجان تحریک می‌‌شوند.
وی سفر نتانیاهو به جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و بیان داشت: به عنوان یک آذری که ارادت وافری به تمام آذری‌‌های غیرتمند دارم از مسئولین جمهوری آذربایجان می‌‌خواهم از این راه بازگردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا