آذربایجاناخبار

مأموران وزارت امنیت ملی برج ۱۶ طبقه «باکو» را به آتش کشیدند

منابع خبری در جمهوری آذربایجان جزئیات تکان‌دهنده‌ای از آتش‌سوزی یک برج شانزده طبقه مسکونی در باکو در ۱۹ مه ۲۰۱۵ فاش کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، یک پایگاه اینترنتی فاش کرد برج شانزده طبقه مسکونی را که در پایتخت جمهوری آذربایجان که در 19 مه 2015 در آتش سوخت و 16 نفر را به کام مرگ کشاند، مأموران وزارت امنیت ملی این کشور به آتش کشیده بودند.

وکیل مدافع «میریوسف محمودوف»، مدیر شرکت «گلوبال کانستراکشن» در باکو که در پرونده رسیدگی به آتش سوزی مهیب یک برج شانزده طبقه در پایتخت جمهوری آذربایجان محاکمه می‌شود، تأکید کرد مقامات سابق وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان عامل این آتش سوزی و مرگ شانزده نفر در آن هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «ویرتوالاذ» جمهوری آذربایجان، «الهامه حسن اوا»، وکیل مدافع میریوسف محمودوف، رئیس شرکت شرکت «گلوبال کانستراکشن» گفت : « ماموران وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان پیش از این آتش سوزی، از مدیر شرکت «گلوبال کانستراکشن» 300 هزار منات رشوه مطالبه و تهدید کرده بودند، در صورت پرداخت نشدن این رقم، درباره کیفیت روکش‌های ساختمانی که این شرکت به بازار عرضه می‌کند، فضاسازی خواهد شد.»

وکیل مدافع مدیر این شرکت که به اتهام عرضه روکش‌های ساختمانی آتش زا که در برج باکو شانزده نفر را به کام مرگ کشانده است، محاکمه می‌شود، افزود :«در روز واقعه آتش سوزی این برج نیز ماموران وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان به جای اینکه در محل آتش‌سوزی حاضر شوند، بلافاصله به دفتر کار میریوسف محمودوف مراجعه و وی را دستگیر کرده‌اند. ساکنان و همسایگان این برج می‌گویند با شروع آتش‌سوزی در ساعت10:30 دقیقه صبح 19 مه 2015، این آتش در عرض 10 دقیقه تمام برج شانزده طبقه را دربرگرفت و همه چیز را سوزاند. بلافاصله پس از آن نیز تیم 31 نفره ماموران وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان، دفتر شرکت«گلوبال کانستراکشن» را به محاصره خود درآوردند!»

گفتنی است بسیاری از مأموران و مقامات عالی‌رتبه وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان که در سال 2016 به «سرویس امنیت دولتی» تغییر نام داده شد، متهم به باج‌گیری، آدم‌ربایی و قتل و نیز شنودهای غیرقانونی و ضبط مخفیانه فیلم از روابط نامشروع مقامات دولتی و صاحبان سرمایه در این کشور هستند.

ژنرال «الدار محمودوف»، وزیر پیشین امنیت ملی جمهوری آذربایجان که ارتباط بسیار نزدیکی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) داشت، در اکتبر سال 2015 به طور ناگهانی از کار برکنار شد.

با وجود اینکه 26 نفر از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه دستگیر و تحت پیگرد قرار گرفتند، شخص الدار محمودوف از پیگرد قضایی مصون مانده است که برخی از تحلیلگران ارتباط وی با رژیم صهیونیستی را علت برخورد نکردن دولت جمهوری آذربایجان با ژنرال الدار محمودوف می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا