آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

مخالفت حزب وطن ترکیه با ادامه‌ عضویت این کشور در ناتو

هیئت مرکزی حزب وطن ترکیه، با انتشار بیانیه‌ ای، درباره ادامه‌ عضویت این کشور در ناتو ابراز مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، هیئت مرکزی حزب وطن ترکیه، با انتشار بیانیه ای مخالفت خود را درباره ادامه‌ عضویت ترکیه در ناتو اعلام کرد.

در این بیانیه با توضیح شواهدی مبنی بر اینکه ناتو ابزار آمریکا است و بیش از آنکه برای ترکیه فایده داشته باشد، ضرر دارد، پیشنهاد داده شده که ترکیه بایستی از ناتو خارج شود.

تبعات عضویت ترکیه در ناتو

ناتو چه دستاوردی را برای ترکیه داشت؟ ما یک انقلاب بزرگ را از دست دادیم، چه برسد به اینکه دستاوردی داشته باشیم. انقلاب کمالیستی ما پس از ۱۹۴۵ تضعیف شد. ترکیه برای اینکه به ناتو بپیوندد به دستور امپریالیسم آمریکایی به کشور کره نیروی نظامی فرستاد. دولت‌های ترکیه در ادوار مختلف، در مقابله با جنگ استقلال کشورهای مظلوم به‌ ویژه الجزایر از اشغالگران امپریالیستی حمایت کردند.

ناتو برای اینکه کشور به‌ اصطلاح کردستان و در اصل اسرائیل دوم را تأسیس کند، خاک همسایگان مان عراق و سوریه را اشغال و گروه‌های تروریستی را بر ضد ایران و ترکیه تسلیح کرد. ۴۰ سال است که حملات خونین تروریستی علیه کشورمان ادامه دارد.

تبعات اقتصادی دوره‌ای که با پیوستن به سیستم آتلانتیک به عضویت ناتو در آمدیم، با ورشکستگی خلاصه می‌شود. ۴۵۰ میلیارد دلار بدهی خارجی، ۳۳.۸ میلیارد دلار بدهی داخلی ارزی طبق آمار سال ۲۰۲۱ و ۱ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد و ۶۴۴ میلیون لیر بدهی داخلی طبق آمار ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱، به بار آمده است.

به دلیل کسری بودجه در سال ۲۰۲۱، ۲۵۰ میلیارد لیر دیگر به این بدهی افزوده خواهد شد.

پس از عضویت در ناتو صنعت دفاعی ملی ما دچار صدمات شدیدی شد. تلاش‌های موذیانه آمریکا برای هبه کردن و یا فروش تسلیحات با قیمت‌های بسیار پایین، تضعیف صنعت دفاعی ما را در پی داشت. زمانی هم که خودمان به تولید برخی سلاح‌ها، تجهیزات و قطعات یدکی اقدام کردیم، آمریکا با هبه دادن آن‌ها مانع تولید ملی شد.

ترکیه با عضویت در ناتو، به بازار بی‌نظیر فروش تسلیحات آمریکایی تبدیل شد. در چارچوب اشتراک اطلاعات با ناتو به دلیل القای وجود دشمنان جعلی و مسلح بودن آنان به انواع تسلیحاتی که در حقیقت در اختیار نداشتند، ترکیه مجبور شد که خارج از استراتژی و نیاز امنیت ملی خود سلاح خریداری کند. بدین منظور، ترکیه با ترغیب به دارا بودن عنوان «دومین قدرت نظامی بزرگ ناتو» بیشتر به خرید تسلیحات سوق داده شد. در حالی‌ که کشورهایی مانند فرانسه، هلند و بلژیک به‌ طور نمادین به نیروهای عملیاتی مشترک ناتو پیوستند، ارتش ترکیه بیشترین مشارکت را داشت.

«جورج سوروس» در سخنرانی خود در دانشگاه «سابانجی» در مارس ۲۰۰۲، طی سخنانی بابیان اینکه «بسته به موقعیت استراتژیک، بهترین چیزی که ترکیه صادر می‌کند، ارتش آن است»، نگاه سیستم آتلانتیک به ترکیه را برای ما بازگو کرد.

هنگامی‌ که نوبت به نیازهای امنیتی ترکیه می‌رسد، آمریکا و ناتو در مقابل کشور ما قرار می‌گیرند. آخرین نمونه پس از قبرس، حمایت آمریکا و ناتو از فتو و پ.ک.ک است.

تهدید فعلی ناتو

در مورد تهدید مسلحانه‌ ای که ترکیه در حال حاضر با آن مواجه است: رئیس‌ جمهور و دولت پنهان آمریکا در گزارش«مرکز استراتژیک رند»که در ژانویه ۲۰۲۰ منتشر کردند و در آخرین مقالاتی که در نشریه «فارن افرز» به رشته تحریر در آمد، اعلام می‌کنند که دولت ترکیه تحت رهبری «طیب اردوغان» را سرنگون خواهند کرد.

در نشریات غربی همچون «تایم»، «آتلانتیک»، «اشپیگل» و «اکونومیست»، رئیس‌جمهور ترکیه در کنار رؤسای جمهور چین و روسیه به دیکتاتوری متهم و دستور سرنگونی آن‌ها صادر می‌شود.

تهدید ناتو فقط در حد سخن نیست، بلکه امروز در حال تدارکات نظامی هستند. پایگاه‌های آمریکا در سواحل یونان کنار دریای اژه تأسیس‌ شده‌اند. پایگاه‌های بریتانیا در قبرس جنوبی نیز پایگاه‌های ناتو هستند. پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و شمال عراق نیز ترکیه را نشانه گرفته‌اند و از پ.ک.ک محافظت می‌کنند.

آمریکا و اسرائیل با رزمایش دریایی «نوبل دینا» و «نمسیس» در شرق مدیترانه تهدیدات خود را علیه کشورمان تشدید و نیروی دریایی یونان و قبرس جنوبی را با خود همراه کردند. پنهان نیست که نوک پیکان‌هایشان به‌ سوی ترکیه است.

جدایی ترکیه از ناتو

بیایید سرمان را از زیر برف بیرون آوریم: ترکیه از ناتو اخراج شده است. ترکیه زیر چتر ناتو نیست، دیگر در صدر لیست کشورهایی قرار گرفته که ناتو در آن‌ها عملیات انجام می ­دهد!

ناتو، خنجر پ.­ک.­ک و فتو را در قلب ما جای‌داده و برخی به انتظار دفاع ناتو از ما نشسته ­اند!

از احتمال اجرای کودتا در ترکیه صحبت می ­شود، اهداف موجود در گزارش ­های «شرکت رند» سازمان سیا مورد بحث قرار می ­گیرد و در این میان، افرادی هستند که با ناتو سوگند وفاداری می ­خورند.

برنامه ­ریزی دقیق و مطمئن در برابر کودتای ۱۵-۱۶ جولای و قاطعیت در برابر آمریکا و ناتو، امکان­پذیر است.

آیا می­ خواهیم نام کودتای ۱۵-۱۶ جولای را زنده نگاه‌ داریم؟ پایگاه‌های «اینجرلیک و کورجیک» را تحت تسلط نیروهای مسلح ترکیه قرار ­دهیم و با سربازان آمریکا و ناتو وداع کرده و بدین‌ صورت، از کشور خود دفاع کنیم.

ناتو با طرح کودتا ثابت کرد که تهدیدی برای دموکراسی در ترکیه است. علاوه بر این، ناتو در روند تشکیل دولت ترکیه مداخله کرده و مانع از اجرای دموکراسی شد و از دولت­ هایی که بر مردم فشار می ­آوردند، حمایت کرد. ناتو با اقدامات خود علیه استقلال ملی ما، مانع از شکل ­گیری اراده مستقل ملت ترکیه شده است.

در شرایط کنونی که منتهی به انتخابات ۲۰۲۳ می­ شود، ناتو با طرح‌ آشوب خود، فرآیندهای دموکراتیک را دستخوش تضعیف می‌کند.

ناتو با طرح کودتا ثابت کرد که تهدیدی برای دموکراسی در ترکیه است. علاوه بر این، ناتو در روند تشکیل دولت ترکیه مداخله کرده و مانع از اجرای دموکراسی شد و از دولت­هایی که بر مردم فشار می­ آوردند، حمایت کرد. ناتو با اقدامات خود علیه استقلال ملی ما، مانع از شکل­ گیری اراده مستقل ملت ترکیه شده است.

در شرایط کنونی که منتهی به انتخابات ۲۰۲۳ می­ شود، ناتو با طرح‌ آشوب خود، فرآیندهای دموکراتیک را دستخوش تضعیف می‌کند.

اگر قرار است دموکراسی در ترکیه به اجرا درآید، رهایی از کنترل ناتو ضروری است.

منبع: آناج

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا