آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومی

مخالفان دولت ارمنستان نگران مفاد پیشنهادات باکو به ایروان

دولت ارمنستان هنوز به پیشنهاد پنج ماده ای باکو پاسخ نداده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرنگار رادیو ارمنی از ایروان وزیر امور خارجه آذربایجان گفته است که باکو منتظر پاسخ طرف ارمنی است.
جیحون بایراموف به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: اگر ارمنستان صادقانه خواهان عادی سازی روابط است، این فرصت بسیار خوبی برای آنها است. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان محتوای پیشنهادات جدید را فاش نکرد، اما افزود: این پیشنهادات شامل ۵ نکته و در یک صفحه درج شده است.
وزیر امور خارجه آذربایجان با بیان اینکه این پیشنهادات اخیراً به ایروان ارائه شده است، گفت: “اینها همه اصول روابط بین الملل هستند، هیچ عبارت غیرعادی وجود ندارد، و پذیرش آنها برای ارمنستان باید آسان باشد. بایراموف فقط خاطرنشان کرد که این یک بسته جدید از پیشنهادات است، زیرا ارمنستان به بسته قبلی پاسخ نداد.
وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام نکرده است که باکو چه پیشنهادی دارد.
هایک مامیجانیان، نماینده اپوزیسیون، می گوید که در این شرایط نمی توان انتظار رویکرد خوش بینانه از باکو داشت.
مامیجانیان از مقامات ارمنستان ضمن انتقاد از عملکرد دولت ارمنستان گفت: مانند همیشه، ما در مورد فرآیندهای بین المللی در حال وقوع در اطراف ارمنستان از مسئولین امور خارجی طرف مقابل مطلع می شویم.
تیگران گریگوریان، کارشناس علوم سیاسی اظهارات باکو را یک اولتیماتوم توصیف می کند.
وی می گوید: این اقدام بسیار شبیه کاری است که روسیه قبل از جنگ روسیه و اوکراین انجام داد، زمانی که پیش نویس اسناد را روی میز گذاشت و به غرب فرصت داد تا پاسخ دهد، در حالی که همانطور که انتظار می رفت، پاسخ منفی بود، زیرا پیشنهاداتی روی میز وجود داشت که بر روی میز بود. برای غرب غیرقابل قبول بود.
شایان ذکر است که چند روز پیش، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که امضای معاهده صلح با جمهوری آذربایجان یکی از اولویت های دولت است و ایروان آمادگی دارد در این جهت گام بردارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا