آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

محکومیت شدید بیانیه تحریک آمیز ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان: «ما بیانیه وزارت خارجه ارمنستان در حمایت از تصمیم غیرقانونی ۲۰ فوریه ۱۹۸۸ را به شدت محکوم می‌کنیم.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به بیانیه تحریک‌ آمیز ارمنستان در مورد قره‌ باغ اعلام کرد: «ما بیانیه وزارت خارجه ارمنستان در حمایت از تصمیم غیرقانونی ۲۰ فوریه ۱۹۸۸ منطقه خودمختار قره‌باغ جمهوری شوروی آذربایجان را که اساس جدایی‌ طلبی تهاجمی ارمنی‌های رادیکال را پایه‌ ریزی کرد، به شدت محکوم می‌کنیم. این تصمیم به اصطلاح با قانون اساسی اتحاد جماهیر شوروی، قانون ۱۹۸۱ در مورد قره‌ باغ و همچنین سایر اقدامات قانونی هنجاری مربوطه مغایرت داشته است.

حمایت ارمنستان از جدایی‌طلبان متجاوز ارمنی و سیاست تهاجمی این کشور بر اساس ادعای ارضی علیه آذربایجان، منجر به اشغال بخشی از خاک آذربایجان برای نزدیک به ۳۰ سال، پاکسازی خونین قومی و نقض حقوق اساسی یک‌ میلیون آذربایجانی شده است.

جدایی‌طلبی تهاجمی که توسط وزارت خارجه ارمنستان به عنوان «احیای آرتساخ» توصیف شده است، دهه‌ها به فاجعه‌ ای بزرگ در منطقه منجر شده است. این وضعیت سال‌هاست که توسعه منطقه در صلح و امنیت را با مشکل جدی مواجه کرده است.

در شرایطی که قوانین بین‌ المللی در منطقه در حال استقرار و تلاش برای عادی‌ سازی روابط دو کشور است، بیانیه وزارت خارجه ارمنستان مبنی بر تشویق اختلافات بین‌ المللی از یک سو نشان‌دهنده رفتار غیرمسئولانه این کشور و عدم درس‌ آموزی این کشور از رویدادهای اخیر است.

ما به اطلاع وزارت خارجه ارمنستان می‌رسانیم که چنین رویکرد مخربی آینده‌ ای ندارد.»

منبع: آناج

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا