آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

تماس تلفنی وزرای خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای صهیونیستی خود درباره سفر رئیس این رژیم به آنکارا گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: «مولود چاووش اوغلو بصورت تلفنی با همتای خود در رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.»

در جریان این مکالمه تلفنی، در ارتباط با سفر اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه که قرار است ماه آینده انجام گیرد، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر در اظهاراتی گفته بود که «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در اواسط ماه مارس به ترکیه سفر خواهد کرد و این، اولین سفر یک مقام صهونیستی به ترکیه پس از سال‌هاست.

اردوغان در آن زمان گفت که آنکارا و تل آویو می‌توانند در جریان این سفر درباره همکاری در زمینه انرژی گفت و گو کنند اما با این حال رئیس رژیم صهیونیستی این سفر را تایید نکرد.

یادآور می شود، ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ و پس از بروز  یک اختلاف بزرگ سفرای یکدیگر را اخراج کردند و از آن زمان تاکنون روابط بین آن‌ها در ظاهر متشنج بوده است.

در پایان نوامبر گذشته، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در یک تماس تلفنی نادر با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وگو کرد.

این تماس تلفنی پس از آن انجام شد که ترکیه زوج اسرائیلی که به دلیل فیلمبرداری از یکی از کاخ‌های ریاست جمهوری ترکیه بازداشت شده بودند را آزاد کرد.

در آن زمان، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «هرتسوگ» رئیس این رژیم از «اردوغان» به خاطر همکاری در آزادی زوج اسرائیلی بازداشت شده در ترکیه به اتهام جاسوسی، تشکر کرده است.

اردوغان پیشتر گفته بود که آماده همکاری با رژیم صهیونیستی در پروژه خط لوله گازرسانی در شرق دریای مدیترانه است.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا