آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

رسانه های باکو: با اعترافات گورگن آرسنیان شروع کنید

رسانه های باکو مصاحبه گورگن آرسنیان نماینده حزب «پیمان شهروندی» در مجلس ملی ارمنستان را بدون هیچ اظهارنظری منتشر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه های جمهوری آذربایجان مصاحبه این نماینده ارمنستان را بدون هیچ گونه اظهار نظری منتشر کردند.

گورگن آرسنیان گفته است: «در حال حاضر ارمنستان هیچ نقشی در مسئله قره باغ ندارد و دو کشور نماینده در قره باغ یعنی جمهوری آذربایجان و روسیه (کلمه ای در مورد مردم و مقامات قره باغ نیست) باید به امور آن بپردازند.»

آرسنیان همچنین گفته که حزب  سیاسی او ابتدا به ساکن  (یعنی قبل از جنگ) مسیر صلح و توسعه اقتصادی را اعلام کرده بود، اما برای رسیدن به  آن “لازم بود یک بستر ایجاد شده و پاکسازی شود و از خطرات و درگیری ها خلاص شویم.”

وی افزوده است: « جمهوری آذربایجان یک پیروزی نظامی به دست آورد و واحدهای نظامی ارمنستان از آن مناطق خارج شدند».

آرسنیان به نمایندگی از حزب حاکم صحبت می کند پس لازم است که به موارد زیر اشاره شود:

-دولت ارمنستان اعلام می‌کند که یگان های نظامی این کشور ۳۰ سال است که به طور غیرقانونی در آرتساخ حضور دارند.

-قدرت حاکم تعمدا اجازه شکست در قره باغ را داده تا بستری برای «عصر و همسایگی صلح آمیز» بگشاید.

-قدرت حاکم از مسئولیت پذیری در قبال قره باغ صرف نظر کرده و اعلام می کند که نمی تواند و منطقی هم برای مبارزه برای قره باغ نیست.

علاوه بر این، آرسنیان این مبارزه را به مثابه فرآیندی برای «ثروتمند کردن کوچاریان برای ۳۰ سال» معرفی می کند. (لینک اصلی مصاحبه آرسنیان با “factor.am” در خبر موجود است.)

کمیسیون بررسی ابعاد جنگ ۴۴ روزه کار خود را باید از این مصاحبه شروع کند و  به دنبال پسران رزمنده نیفتد. دادستانی قره باغ نیز باید ارزیابی های انجام گرفته (توسط آرسنیان) را مطالعه کرده و مشخص کند که اشغال قره باغ که روز گذشته مجلس ملی قره باغ در خصوص آن قوانینی را تصویب می کرد، چگونه اتفاق افتاده است؟

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا