اردبیل

محوریت قرآن جامعه را از هلاکت دور می‌کند

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: محوریت قرآن و فرهنگ و معارف اسلامی سبب می‌شود تا جامعه ما در مسیر آرمانی خود قرار گرفته و از هلاکت نجات پیدا کند.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، حجت‌الاسلام عزیز صابری عصر امروز در همایش مسئولان دارالقرآن کریم شمال‌غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: قرآن در جامعه اسلامی ما به عنوان یک نور هدایتگر و مسیر اصلاح و حرکت رو به جلو محسوب می‌شود که هرگونه غفلت از این کتاب ارزشمند می‌تواند ضربه‌ای به حرکت رو به جلوی جامعه وارد کند.

وی با بیان اینکه با تکیه بر قرآن می‌توان اصلاح جامعه را به سرعت و بدون کاستی انجام داد، تصریح کرد: اگر امروز دنیای غرب گرفتار مشکلات و معضلات اخلاقی، ‌اجتماعی و فرهنگی شده به دلیل دوری از معنویت و اصل اعتقادات پاک است که باید مراقب بود تا این سرمایه‌ها به تاراج نرود.

صابری ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه و گسترش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ کلام الهی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما امروز در قالب همایش مسئولان دارالقرآن شمال‌غرب کشور گرد هم آمدیم تا با یکدیگر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه گام برداریم.

این مسئول توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن را مهم‌ترین عامل برای تربیت نیروهای مجرب و متخصص در تدریس قرآن کریم اعلام کرد.

وی بیان کرد: در این راستا کیفیت دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی قرآن باید ارتقا یابد تا همگان بتوانند از این کتاب ارزشمند استفاده کنند.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان همگانی کردن قرآن را نیازمند برنامه‌ریزی‌های صحیح، دقیق و منسجم توصیف کرد و ادامه داد: کلام الهی بشر را به سمت عبودیت و اصلاح سوق می‌دهد و در این مسیر نباید از حقیقت کلام الهی غفلت کرد.

 در این همایش که مسئولان دارالقرآن کریم ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، غربی و زنجان حضور دارند در مباحث مختلف به ویژه برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، نوع برگزاری کارگاه و انتخاب افراد واجد شرایط برای شرکت در این کارگاه ارزیابی و بحث و بررسی‌ها انجام شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا