آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

مجموعه رسانه ای “آزاد ایران” به دنبال چیست؟

مجموعه رسانه ای ” آزاد ایران” شامل رسانه هایی در بسترهای فیسبوک و یوتیوب و اینستاگرام و تلگرام است که طی حدود شش ماه گذشته بطور جدی و به زبان و رسم الخط لاتین جمهوری آذربایجان، فعالیت خود را علیه ایران آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در معرفی این سازمان رسانه ای در تمامی بسترهای فیسبوک و یوتیوب و اینستاگرام و تلگرام “آزاد ایران” صرفا به این جمله اکتفاء شده است که «کانال آزاد ایران، سازمان رسانه ای منتشر کننده خبر و تحلیل و تصاویر درباره حوادث ایران است.»
در صفحه یوتیوب “آزاد ایران” نیز به زبان فارسی همین معرفی با این جمله اضافه شده است: « آزاد ایران – رسانه‌ای است که اخبار و مقالات تحلیلی در مورد تحولات روزانه در ایران را پوشش می‌دهد.»
گفتنی است، موقعیت جغرافیایی “آزاد ایران” در صفحه فیسبوک این سازمان، شیکاگو نشان داده شده است.
صرف نظر از اندک بودن مشترکان “آزاد ایران” در بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی موبایلی و اینترنتی، این رسانه ضدایرانی منبع مهمی برای تبلیغات ضدایرانی و انتشار مطالب منفی علیه ایران در رسانه های جمهوری آذربایجان طی ماه های اخیر بوده است.
نوشتار و گفتار “آزاد ایران” در تبلیغات ضدایرانی، زبان و لهجه و رسم الخط جمهوری آذربایجان است و مشخص است که نیروهای بکارگرفته شده در این سازمان رسانه ای از شهروندان و آموزش دیدگان در جمهوری آذربایجان هستند که علاوه بر تسلط به زبان این کشور، با خطوط و محورهای تبلیغاتی قومیت گرایانه ای که جمهوری آذربایجان علیه ایران در دستور کار دارد، به خوبی آشنا هستند و همچنین احتمالا با تسلط به زبان فارسی از منابع ایرانی نیز به راحتی برای تهیه محتواهای مکتوب و تصویری ضدایرانی استفاده می کنند.

مخفی نگه داشته شدن اطلاعاتی همچون موسسین و نام کارکنان و محل فعالیت و رابط های خبری و …. مجموعه رسانه ای “آزاد ایران” حکایت از این دارد که این مجموعه رسانه ای ضدایرانی برای بدبین کردن جامعه جمهوری آذربایجان نسبت به ایران، به پشتوانه سازمانی اطلاعاتی – جاسوسی طراحی و راه اندازی شده است.
آرم این مجموعه رسانه ای، مشت گره کرده در زمینه سرخ است.
این مجموعه رسانه ای علاوه بر این که در مقاطع تنش در روابط ایران و جمهوری آذربایجان، به شدت بر دمیدن در این تنش تلاش می کرد، بطور روزمره و دائمی نیز تمرکز خاصی بر یافتن و بزرگنمایی رویدادهای منفی در داخل ایران و بخصوص نگاه قومیتی و ترک گرایانه به این رویدادها دارد.
آدرس های صفحات “آزاد ایران” در فیسبوک و یوتیوب و اینستاگرام و تلگرام از این قرار است:

https://www.facebook.com/azadiranmedia/?ref=page_internal
https://www.youtube.com/channel/UCyJSFrC9vvn6CjIZP_oThIw/featured
https://www.instagram.com/azad_iran_media/?hl=en

https://t.me/AzadIranTelegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا