اردبیل

متن کامل خطبه های نماز جمعه اردبیل – (16 خرداد)

خطبه اول

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

خودم و تمامی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم؛ ساده ترین معنای تقوا این است که انسان از روی حساب و کتاب رفتار نماید.چشم، گفتار، دخل و خرج و تربیت فرزندانش از روی حساب و کتاب باشد، چراکه هرچه به اطراف نظر کنیم ، چیزی را بدون حساب و کتاب نمی بینیم.
این دنیا عالم حساب است و آخرت، از این دنیا هم با حساب و کتاب تر می باشد؛ انسان در آخرت در محضر حق آنقدر منتظر رسیدگی به حساب اعمال خود خواهد ماند که بالاخره خودش خواهد گفت: ” زودتر تکلیف ما را روشن کنید حتی اگر قرار است به جهنم برویم.”حاسبونا و لو الی النّار”
وقتی رئیس قافله از ترس حساب و کتاب گریه کند، بلرزد و مانند فرد مارگزیده به خود بپیچد، اهل قافله باید به چه حالی بیافتد؟ از حضرت علی (ع) روایت شده است: ” یَتَمَلْمَلُ تَمَلْمُلَ اَلسَّلِیمِ “؛( نهج البلاغه – حکمت77) درعربی جهت فال نیک به فرد مار گزیده “سلیم” گفته می شود تا او سلامتی اش را بازیابد؛ همانطور که بیابان را نیز مَفَازَة یعنی محل نجات می نامند که این نیز به خاطر فال نیک به نفع فردیست که در بیابان گم شده و امید است از آن جا نجات پیدا کند.
امام علی (ع) همانند فرد مار گزیده به خود می پیچید ،چون می دانست که روز حساب و کتابی در پیش است؛ ما باید از خداوند متعال کمک بخواهیم تا همانطور که حضرت علی (ع) با آن همه عبادت- که همه انسان ها در گفتن یک لا اله الّا الله مانند ایشان عاجز هستند – باز هم می ترسید و می لرزید ، ما نیز بترسیم و تکان بخوریم.
آن حضرت می فرماید:” آه مِنْ قِلَّةِ الزَّادِ وَطُولِ الطَّرِيقِ وَبُعْدِ السَّفَرِ عظيم المورد “( نهج البلاغه حكمت 77 )آن حضرت به خاطر کمبود توشه آه می کشد معلوم می شود که در این راه به توشه زیادی نیاز است و انسان باید حواس خود را جمع کند،حضرت آه می کشد ما هم آه می کشیم اما برای دنیا و اعتبارات دنیا آه می کشیم و غصه می خوریم نوع غصه بیان شخصیت هر انسان است،حضرت از سه جهت آه می کشد و غصه می خورد اول از جهت کم بودن توشه راه و دوم از جهت طولانی بودن سفری که قرار است با مرگ آغاز کنیم و سوم چیزی است که از آن به “عظیم المورد”تعبیر می کند.
نکته مهم در خصوص عظیم المورد است؛ “مورد” یعنی ورود به محضر خداوند برای رسیدگی به حساب و کتاب؛ حضرت علی(ع) می فرماید: این ورود بسیار مهم است. آن حضرت در دعاهای دیگر خود نیز اظهار نگرانی می کند آه می کشد و بی تابی خود را نشان میدهد از جمله به خداوند عرض می کند ” فَوَا سَوْأَتَاهْ غَداً مِنَ الْوُقُوفِ بَيْنَ يَدَيْكَ، إِذَا قِيلَ لِلْمُخِفِّينَ جُوزُوا وَ لِلْمُثْقِلِينَ حُطُّوا، أَ مَعَ الْمُخِفِّينَ أَجُوزُ، أَمْ مَعَ الْمُثْقِلِينَ أَحُطُّ “( دعــاء الامام عـــلي عليه السلام قبل از نماز شب) حضرت علی (ع) ناله می کند و از خداوند متعال برای احوال فردای خود کمک می خواهد و می گوید،فردا عجب حال بدی خواهم داشت، فردا یعنی زمانی که در مقابل خداوند متعال خواهد ایستاد؛ آن روز زمانی است که به کسانی که توشه شایسته دارند، گفته می شود ، داخل بهشت شوید و به کسانی که توشه ندارند،گفته می شود، داخل آتش بروید. حضرت علی (ع) می فرماید: ای کاش می دانستم که من از کدامین گروه هستم.
حضرت ختمی مرتبت(ص) با همه عظمت خود طوری خوف فردای قیامت در دلش افتاد که خداوند متعال فرمود: ” مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى “(سوره طه آیه2) یعنی: قرآن را بر تو نازل نكرديم تا به رنج افتى.
پیامبر(ص) با آن عظمت خویش وقتی پیرزنی را می دید از او می خواست برایش دعا کند؛ همچنین پیامبر(ص) از فقرا نیز التماس دعا داشت؛ “کان یستنصرو بدعاء فقراء المهاجرین” از دعای فقرای مهاجر یاری می خواست. شاعر به زیبایی این حدیث را به نظم کشیده است:
در هر پیرزن می زد پیمبر که ای زن در دعاها یادم آور
ببین تا خود چه کار سخت افتاد که خواهد آفتاب از ذره امداد
کار حسابرسی آخرت آنقدر سخت است که پیامبری همچون آفتاب از یک پیرزن مانند ذره کمک می خواهد، شاعر در ادامه می گوید:
یقین می دان که شیران شکاری در این ره خواستند از مور یاری
مطمئن باشید که شیران شکاری از شدت وحشت از مورچه کمک می خواهند.آیا ما شباهت به پیامبر(ص) داریم؟
شیر را بچه همی ماند بدو تو به پیغمبر چه می مانی بگو
شخصیت حضرت ولی عصر(عج)
عزیزان! اگر می خواهید حضرت صاحب الزمان (عج) را بشناسید شایسته است، از روی القاب و اسامی آن حضرت، ایشان را بشناسید .لازم است در مورد این القاب و این که چرا ایشان را حجت، مهدی، هادی، ربیع، موعود و سایر القاب با عظمت نامیده اند بحث های علمی بکنید.
یکی از اسامی مهم ایشان مصلح می باشد مصلح بدان معناست که آن حضرت در دنیا صلح برقرار خواهد کرد؛ ” يَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ‏ “؛(دعای عهد) این صلح نه یک صلح ساده بلکه صلحی کلی خواهد بود و آن حضرت صلحی جهانی برقرار خواهد کرد.
بشر از ابتدا در این فکر بوده که چگونه جنگ و خونریزی را در این دنیا به حداقل برساند .
زندگی انسان همواره با خونریزی همراه بوده است؛ فرشته ها در بدو خلقت انسان به خداوند متعال گفتند: انسانی که می آفرینی خون ها خواهد ریخت.مخصوصا در زمان ما که کشتار و جنگ به اوج خود رسیده.
بشر متوجه شده است که صلح جهانی یک ضرورت است و فعالان صلح برای ایجاد صلح جهانی به صورت گسترده دست به کار شده اند ، همه در آرزوی صلح جهانی هستند اما صلح جهانی بدون فراهم آوردن مقدمات آن ممکن نیست، مقدمات صلح جهانی از بین بردن عناصر درگیری و خصومت و تقابل است.
حال باید دید عناصری که در طول حیات بشر موجب خونریزی شده اند کدامند؛ به اعتقاد ما بالاترین عنصر ایجاد کننده صلح جهانی دین می باشد؛ خداوند متعال دین را برای ریختن خون نفرستاده است واگر می بینیم اکنون به نام دین این همه خون ریخته می شود، این نتیجه دین نیست بلکه نتیجه یک فهم خاص از دین است که نباید آن را به حساب دین گذاشت؛ دین در ایجاد صلح جهانی نقش مهمی دارد.
تمام ارکان صلح جهانی منحصرا توسط دین محقق می شود
صلح جهانی ارکانی دارد که رکن اول آن عدالت می باشد؛ با ظلم و بی عدالتی صلح برقرار نمی شود؛ بشر امروز فاصله زیادی با عدالت دارد و نتوانسته است، عدالت را پیاده کند.
نهادهای بین المللی ظلم را بصورت یک قانون درآورده اند؛ بدترین ظلم ها، ظلمی است که در قالب قانون باشد. مثلا زمانی که البرادعی رئیس آژانس بین المللی هسته ای بود، خبرنگار روزنامه مصری الاهرام از او پرسید: چرا آژانس به ایران و کره شمالی سخت گیری می کند اما کاری به اسرائیل ، هند و پاکستان که هر سه بمب اتمی در اختیار دارند، ندارد؟ البرادعی گفت: ما بر اساس قانون عمل می کنیم؛ ایران، کره شمالی عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای هستند اما اسرائیل، هند و پاکستان عضو این پیمان نشده اند؛ بنابراین آژانس صلاحیت بازخواست اسرائیل در مورد 220 بمب هسته ای که در خاورمیانه ساخته است را ندارد.
توجه کنید که اگر این بمب ها در خاورمیانه منفجر شوند، اثری از خاورمیانه باقی نخواهد ماند.
آن خبرنگار با زیرکی پرسید: آیا ایران و کره شمالی کار خوبی کرده اند که این پیمان را پذیرفته اند یا اشتباه کرده اند؟آیا این سخت گیری شما تاوان اشتباه آنهاست؟
البرادعی جواب بسیار تاسف باری به این سوال داد؛ جواب او این بود که بین عدالت و تعهدات فاصله زیادی وجود دارد؛ اکنون جامعه بین الملل بر اساس قانون و توافقات بین المللی اداره می شود نه بر اساس عدالت.
این حرف به این معناست که ما عدالت را به کلی کنار گذاشته ایم و به جای آن قانون ایجاد کرده ایم؛ از این قضیه معلوم می شود که بشر بسیار نا بالغ است و جهان به دست افرادی با تفکرات کودکانه افتاده است و آنها برای بشر قانون تعیین می کنند.مصلح جهانی باید قدرت ایجاد عدالت در وسعت جهانی را داشته باشد.حضرت مهدی (عج) قدرت اجرای این عدالت را دارد پس قادر به برقراری صلح خواهد بود؛ جد ایشان حضرت علی (ع) فرموده اند: اگر حق کسی غصب شده باشد آن را حتی اگر مهریه زنان هم شده باشد، پس خواهم گرفت.اما کار فرزندش حضرت مهدی از آن هم بالاتر است.
روایت شده حضرت مهدی (عج) چنان قدرتی دارد که می فرماید: اگر حق غصبی در لای دندان های کسی باشد من آن را بیرون می آورم.
آن حضرت (عج) ابزار عدالت یعنی قضاوت داوودی را در اختیار دارد و مانند دادگاه های امروزی نخواهد بود که بگویند برو بعدا بیا و مراحل طولانی داشته باشد؛ داوری آن حضرت نیازی به بینه و قسم ندارد؛ ایشان به صورت افراد نگاه کرده و به همه چیز پی می برد.تعبیر به “یملا” درباره عدالت حضرت مهدی نکته بسیار لطیفی دارد.”یملا الارض” یعنی عدالت آن حضرت همه جا را فرا خواهد گرفت داخل خانه ها،خلوت خانه ها ، قلب انسان ها و … با عدالت پر خواهد شد.
تا کنون کسی نتوانسته است عدالت را در داخل خانه ها، که در آنجا هیچ گونه ضابطه و پلیسی وجود ندارد، ایجاد کند.
رکن دوم صلح جهانی تقویت عقل است؛ اگر عقل تقویت نشود مصالح کلان زیر پا گذاشته می شود؛ صلح با تفکرات کودکانه ایجاد نمی شود؛ این که امروزه مشاهده می کنیم زندگی بشر پر از گناه، فساد و فحشاء شده است به علت ضعف عقلانیت می باشد.
عقل با علم متفاوت است؛ امام خمینی (ره)فرموده اند: عقل آقای رجایی از علم وی بیشتر است.
امام زمان (عج) دست خود را بر سر مردم خواهد کشید و عقل ها رشد خواهد کرد” فتبلّغ احلامهم”
سومین رکن از بین بردن تبعیض نژادی می باشد ، حضرت مهدی (عج) خانواده واحد جهانی تشکیل خواهد داد؛ دیگر هیچ قوم و قبیله ای بر دیگری برتری نداشته و مرزبندی های متعارض در بین انسان ها مانند ترک، کرد، فارس و یا سامی، سومری و آریایی وجود نخواهد داشت.
چیزی که آن حضرت اجرا خواهند کرد این است که ” انَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم “.( الحجرات آیه ۱۳ )پیامبر اکرم (ص) همیشه بعد از نماز می گفتند: “اشهد ان العباد کلهم اخوة” شهادت می دهم که همه انسان ها با هم برادرند که این برادری در نتیجه ایمان است؛ ” إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ “؛( الحجرات آیه : 10)
حضرت مهدی(عج)ایده امت واحده را اجراء خواهد کرد
با ایجاد امت واحد جهانی بسیاری از مشکلات بشری حل خواهد شد؛ حضرت مهدی (عج) در این راه به نژاد انسان ها توجه نخواهد کرد.
فردی مغرض از وهابیها، کتابی علیه شیعه نوشته و تمام روایات شیعه در مورد حضرت صاحب الزمان (عج) را در آن کتاب به خیال خودش نقد کرده است؛ وی می گوید: امام زمان مورد پسند ما عادل است ولی امام زمانی که شیعه از آن حرف می زند، علیه عرب است بنابراین عادل نیست؛ این فرد غافل از این است که اهل تسنن در کتاب خود نقل کرده اند که حضرت علی (ع) خطاب به اعراب فرمودند: سوگند به خدایی که گیاهان را از دل دانه می رویاند و سوگند به خدایی که انسان را آفریده است. خودم از پیامبر اسلام شنیدم که فرمودند: ” لیضربنکم و الله علی الدین عودا کما ضربتموهم علیه بدوا ” (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 9 ص 124 و ج 25 ص 284) روزی فرا خواهد رسید که عجم ها شما را مجبور به پذیرش دین خواهند کرد همانطور که شما در ابتدا انها را مجبور به پذیرش دین کرده اید.
در کابینه خود امام زمان (عج) حتی یک عرب نیز وجود نخواهد داشت؛ یعنی مبنای کار حضرت مبنای نژادی نیست،رسول خدا نیز در کابینه خود صهیب رومی و سلمان فارسی وبلال حبشی را وارد کرد و اساس را بر شایستگی گذاشت.
رکن چهارم این است که آن حضرت تمام کج فهمی ها و افراطی گری های دینی را کنار زده و چهره عاطفی دین را نمایان خواهد کرد،چرا؟چون مرجعیت علمی ایجاد خواهد نمود ،هر کس نخواهد توانست از باب استحسانات عقلی یا از باب«یبغونها عوجاً» متون دینی را تاویل و فرقه ای افراطی ویا باطل راه بیندازد.
رکن پنجم این است که تمام دنیا به کشوری واحد تبدیل شود، چون در صورت وجود کشور های متعدد جنگ و درگیری ایجاد می شود؛ آن حضرت از ایده جهان وطنی حمایت خواهند کرد.
رکن ششم وجود دین واحد در بین مردم است چون در صورت تعدد دین در بین مردم درگیری ایجاد خواهد شد؛ ” لیظهره علی الدّین کلّه ” اسلام را در همه جای جهان از جاهای سهل الوصول گرفته تا جاهای غیر قابل دسترس گسترش خواهد داد.
هفتمین و مهم ترین رکن این است که حضرت حکومت واحد جهانی ایجاد خواهد کرد؛ چنین حکومتی همه درگیری ها و اختلافات را از میان خواهد برد،در کل دنیا یک کشور، یک رهبر و یک قانون اساسی ویک خانواده واحد جهانی وجود خواهد داشت و دیگر هیچ جنگ و خونریزی در دنیا باقی نخواهد ماند؛ آن حضرت با اجراء ایده امت واحده جهانی مقدسترین آمال و آرزوهای انسان را لباس عمل خواهد پوشاند.
دین اسلام از ابتدا برای تمامی مردم جهان آمده نه فقط برای یک فرد خاص ” قُلْ يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَميعا ؛( عراف آیه 158)
بگو: «اى مردم! من فرستاده خدا به سوى همه شما هستم‏.
وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ؛ (سبأ آیه 28)
تو را جز براى همه مردم نفرستاديم تا (آن ها را به پاداش هاى الهى) بشارت دهى و (از عذاب او) بترسانى ، ولى بيش تر مردم نمى‏دانند! “.
اسلام از این جهت، در قطب مخالف ناسیونالیسم قرار دارد و لذا ناسیونالیست ها اسلام را آنتی ناسیونالیسم نامیده و بدین جهت حکومت واحد جهانی را مورد هجمه شدید قرار می دهند و می گویند این ایده برای کوبیدن قومیت هاست.
آرزوی ما این است که انشاء الله حضرت صاحب العصر والزمان(عج) به زودی ظهور کند؛ آن حضرت زمانی ظهور خواهند کرد که چند کار در این عالم انجام نگیرد و چند کار صورت بگیرد.
یکی گناه است؛ آن حضرت فرموده اند: اگر گناه نکنید مرا ملاقات خواهید کرد.
دومی دروغ است؛ وقتی هنوز مقدمات ظهور را فراهم نکرده اید برای چه مدام با صدای بلند فریاد می زنید: یا صاحب الزمان عجّل علی ظهورک ویا اینکه ندا میکنید؛منتظران را به لب آمد نفس.به کدام خانه بیاید؟به کدام شهر بیاید؟به کدام مراسم بیاید؟اگر بخواهد به مراسم عروسی بیاید،راه نمی دهیم،می گوییم:عیش ما مکدّر می شود!!!
سومی نیز گریه فراوان برای امام حسین (ع) است؛ همه مردم باید برای امام حسین (ع) گریه کرده و ابراز ندامت کنند چون خداوند در روز عاشورا بر امت غضب کرد و ظهور حضرت را به تاخیر انداخت ،مطالبی دیگر نیز لازم است که بعدا انشاءالله بحث می شود.

…………………………

خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

خودم و تمام عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم؛ ” أَلَا وَ بِالتَّقْوَى تُقْطَعُ حُمَةُ الْخَطَایَا ” (شرح‏نهج‏البلاغة(ابن‏أبي‏الحديد)، خطبه 157 ؛ ج 9، ص ‏209 –210) حضرت علی(ع) فرمودند: گناه و عصیان زهرآلود است و گناه ها سم را به بدن شما تزریق می کنند؛ وقتی مشروب می خورید، خیال نکنید که فقط جسم شما از آن لذت برده و تاثیر آن فقط روی جسم شما است بلکه سم به روح شما تزریق می شود؛ این سموم آن قدر به بدن انسان تزریق می شوند تا این که او را هلاک نماید بدون این که خود فرد بداند.
حضرت علی(ع) فرمودند: اگر اولین بار چشمتان به نامحرم بیافتد، اشکالی ندارد چون اختیاری نبوده است ؛ اما اگر این نگاه تکرار شود، گناه است و دفعه سوم هلاکت می کند بدون این که خودت بدانی.حضرت فرمود:”النظره الاولی لک و الثانیه علیک و فی الثالثه هلاکک”در روایات بطور مکرّر از مهلکات بحث شده است.
آن حضرت می فرماید: ” أَلَا وَ بِالتَّقْوَى تُقْطَعُ حُمَةُ الْخَطَایَا ” همانطور که برای از بین بردن سم مار و عقرب وسایلی مورد نیاز است، روش از بین بردن سم گناه، تقوا می باشد.
روز نیمه شعبان روز سربازان گمنان امام زمان (عج)
عزیزان!روز نیمه شعبان را روز سربازان گمنان امام زمان (عج) نامیده اند؛ دلیل این نامگذاری این است که ما در چنین روزی شاکر این سربازان گمنام باشیم.
نیروهای اطلاعاتی قلعه عظیم امنیتی برای ملت و کشور ما هستند؛ آنها خطرات بسیار بزرگی را از کشور ما دفع می کنند بدون این که ما متوجه بشویم؛ خطراتی که هر یک از آنها برای به مخاطره انداختن کشور ما کافی است.
ترور ها و بمب گذاری های بسیاری به دست این مجموعه خنثی شده است؛ این افراد اشخاص شروری مثل ریگی را از بین برده اند؛ توطئه های امنیتی علیه کشور ما بسیار پیچیده و وسیع هستند و هزینه های گزافی شده است تا کشور ما را در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مصالح اجتماعی دچار بحران های غیر قابل مهار کنند که این عزیزان همه آنها را خنثی می کنند؛ ما به این عزیزان که با همت آنها کشور ما در نا امن ترین نقطه دنیا دارای امنیت می باشد، دست مریزاد می گوییم.
غائله داعش
همه شما می دانید که این روزها گروهک داعش وارد عراق شده و خون مردم بی گناه را مانند سیل می ریزد؛ این ها کیستند و چرا وارد عراق ویا سوریه شده اند؟ مشخص نیست که در آینده نیز به کدام کشور ها وارد خواهند شد.
این گروه دست نشانده استکبار جهانی است که آنها را به هر کجا که بخواهد می فرستد؛ استکبار جهانی نه خودش این گروههای تروریستی بظاهر اسلامی را از بین می برد و نه می گذارد که کشور های دیگر از جمله پاکستان آن را از بین ببرند؛ همانطور که به دلیل نیاز به وهابیت به جمهوری آذربایجان اجازه نداد که وهابیت را ریشه کن کند.
حربه بزرگ استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی راه اندازی جنگ مذهبی است به همین دلیل در بین شیعیان گروه های تندرویی ایجاد کرده اند که علیه مقدسات اهل سنت حرف بزنند و از سوی دیگرسنی های تندرو را نیز آماده کرده اند تا به مقدسات شیعه اهانت کنند.گروههای تکفیری با این هدف راه اندازی شده و پشتیبانی می شوند،آنها سرمایه اصلی استکبار جهانی وصهیونیسم بین الملل و ارتجاع عرب هستند آنها فقط با شیعه کار دارند.
کشتن شیعیان را واجب و شیعه را دشمن اول خود می دانند؛ اگر به آنها گفته شود آیا اسرائیل دشمن شما نیست؟ جواب می دهند: مگر این آیه را نخوانده اید که می گوید ” قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ ” (التوبة آیه : 123 )با کفاری که به شما نزدیک تر هستند، بجنگید و در حال حاضر دشمن نزدیک ما شیعیان هستند نه اسرائیل. بنابراین ما کاری به اسرائیل نداریم و اینگونه است که با تاویل آیه خود آیه را ذبح کرده اند.
داعش یکی از این گروه ها است که استکبار جهانی هروقت و به هر شکلی که بخواهد از آنها استفاده می کند؛ گاهی آنها را به سوریه می فرستد تا آنجا را به هم ریخته و ویران کنند که این کار را کرد اما نتوانست آن کشور را تجزیه کند. گاهی نیز بوسیله آنها در پاکستان جنگ های فرقه ای به راه می اندازد و خون شیعیان بی گناه را می ریزند همچنانکه اخیرا 30 نفر از دوستداران اهل بیت را که از زیارت مرقد حضرت امام (ره) برمی گشتند شهید کردند.
گاهی نیز برای دامن زدن به اسلام هراسی و لکه دار کردن چهره اسلام به آنها ماموریت می دهد 200 دختر را در نیجریه بربایند و آنها نیز این ماموریت را اجرا می کنند.
گاهی نیز به آنها ماموریت می دهند تا در روسیه دختران دبستانی را به گروگان گرفته و آنها را بکشندو لذا در روسیه تنفر زیادی از اسلام وجود دارد که یک دلیل آن این اقدام خشن وهابیهای چچنی می باشد.
گاهی نیز استکبار جهانی برای جلوگیری از نتیجه انتخابات و تشکیل دولت در عراق آنها را وارد میدان می کند تا عراق را با سوق دادن به جنگ شیعه وسنی تجزیه کرده یا بین آنها تفرقه افکند.
ممکن است در آینده نیز به طرف ایران بیایند؛ مقام معظم رهبری فرموده اند: درگیری ما در کشور با سلفی ها حتمی است.
آنها این گروه ها را با مدیریت فراوان به پیش می برند تا در عراق جنگ بزرگی بین شیعه و سنی به پا کنند و برای این منظور مدام شیعیان را تحریک وآنها را تهدید می کنند که مراسم نیمه شعبان آنها را به خون می کشند؛ اکنون در نزدیکی سامرا در صدد تحریک شیعیان هستند تا شیعیان کنترل خود را از دست داده و جنگ بزرگی را شروع کنند؛ برای تحریک شیعیان کارهای زیادی را انجام میدهند،به حرم ها حمله می کنند،زائرین را می کشند،به ائمه اهانت می کنند و اسامی گردانهای خود را از نام قاتلین ائمه انتخاب می کنند؛ اسم یکی از گردان های خود را عمر سعد و یکی را عمروعاص و یک گردان دیگر نیز به نام شهید صدام حسین تشکیل داده اند تا شیعیان را تحریک کنند.
آنها ماهواره ها و دلار های زیادی را در اختیار دارند؛ عربستان سعودی و قطر از نظر مالی آنها را حمایت می کنند و آمریکا نیز برای حمایت از آنها هیچ کم نگذاشته است.
این گروه ها کارهایی انجام می دهند که از عهده چند نفر مسلمان عادی برنمی آید؛ این حمله گسترده آنها به عراق حاکی از حمایت سازماندهی شده کشورهای قدرتمند از آنها می باشد.
ما بسیار متاسفیم که مردم اینچنین گرفتار شده اند و از خداوند متعال می خواهیم که شر آنها را به خودشان باز گرداند.
من از جوانان عزیزی که از استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان به اینجانب مراجعه کرده و تقاضای اعزام نمودند ،بسیار تشکر می کنم؛ دولت ما فعلا نه به طور رسمی و نه به طورغیر رسمی برنامه ای برای فرستادن نیرو به کشور عراق ندارد.
ما از این که برخی کشور ها خود را مهد دموکراسی و مبارزه با تروریسم و خشونت می دانند می پرسیم: پس چرا در مقابل این موضوع سکوت کرده اید؟ این سکوت بسیار معنادار است.
کشورهایی که در سوریه از گروهک داعش حمایت می کنند سر دو راهی قرار دارند و نمی توانند آنها را در عراق محکوم کنند؛ آنها دچار یک دیپلماسی آشفته شده اند ، چنین پریشانی ای در سیاست خارجی آنها تا حال دیده نشده است؛آنها داعش را در سوریه مسلح کردند حالا چگونه همان داعش را در عراق محکوم کنند و اگر محکوم نکنند شریک جرم شناخته می شوند،چرا آنها در این بن بست افتاده اند چون آنها خواسته اند فقط از منافع ملی خود دفاع کنند و تلاش آنها برای حمایت از حقوق بشر و دموکراسی و آزادی وامثال اینها نبوده است.
در زمان ما شش نسل کشی صورت گرفته ،این نسل کشی ها کشتار ساده نبوده است.چند تا از این نسل کشی ها توسط خود اروپاییها انجام گرفته که در فرصت مناسب آنها را بحث خواهم نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا