آذربایجاناخبارعمومی

تظاهرات مخالفان دولت‌ آذربایجان در استادیوم «محصول» باکو برگزار شد

 «شورای ملی» ، ائتلاف تشکیل شده از شماری از احزاب و سازمان ها و فعالان سیاسی مخالف دولت جمهوری آذربایجان، در ادامه اعتراض به فساد مالی فزاینده در این کشور، عصر روز شنبه در باکو تجمع اعتراض آمیز برگزار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی «رادیو آزادی آمریکا» ، در این تظاهرات که با شعار « غارت را پایان دهید»، برگزار شد، از سیاست های اقتصادی دولت الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان انتقاد شد.
اوکتای گلعلی اف، فعال سیاسی که در زمینه حمایت از زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان فعالیت می کند، طی سخنانی در این تجمع گفت : « آیا غارت درآمدهای نفتی و به یغما بردن میلیون دلار از منابع مالی کشور، تروریسم معنوی نیست؟»
به علت بروز مشکل در سرعت اینترنت در منطقه محل برگزاری این تجمع در باکو، پایگاه های اینترنتی نتوانستند برخلاف تظاهرات قبلی شورای ملی مخالفان دولت جمهوری آذربایجان در ۲۳ سپتامبر، تظاهرات روز شنبه را بطور زنده از اینترنت پخش کنند. در زمان برگزاری تظاهرات شورای ملی مخالفان در روز هفتم اکتبر نیز مشکل مشابهی ایجاد شده بود.
شورای ملی مخالفان اعلام کرد نیروهای پلیس در مقابل حضور افرادی که از شهرستان قصد داشتند به تظاهرات در باکو بیایند، مانع ایجاد کرده اند.
به گزارش «میدان تی وی» ، شماری از فعالان مخالف دولت جمهوری آذربایجان نیز طی هفته های گذشته از مشاغل خود اخراج شده اند.
مهربان حسین لی، عضو حزب جبهه خلق اعلام کرد به علت حضور در تظاهرات روز هفتم اکتبر شورای ملی، از کار خود در اداره پست اخراج شده است.
حسرت رستم اف، معاون حزب دموکرات نیز به دلیل مشابهی از کار خود در اورژانس باکو اخراج شده است.
میرداماد حسن اف، از فعالان حزب جبهه خلق در شهرستان «آق سو» نیز از کار خود در اداره اموال عمومی این شهرستان اخراج شده است. الدار حسین اف، عضو هیات مدیره حزب جبهه خلق ، از دانشگاه دولتی اقتصاد و «علمی اوسوب اف» از فعالان این حزب نیز از موسسه پزشکی که در آنجا به عنوان پزشک کار می کرد، اخراج شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا