آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

برگزاری رزمایش مشترک وضعیت اضطراری کشورهای حاشیه خزر در باکو طی روزهای پایانی هفته

 وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان روز شنبه اعلام کرد که «رزمایش مشترک وضعیت اضطراری» با حضور پنج کشور حاشیه دریای خزر دوم و سوم نوامبر ( برابر ۱۱ و ۱۲ آبان ) در باکو برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، در این رزمایش علاوه بر جمهوری آذربایجان ، کشورهای جمهوری اسلامی ایران ، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان مشارکت خواهند داشت و مانور در منطقه قره داغ حومه باکو اجرا خواهد شد.
هم اکنون در قالب این مانور بین المللی که به سازماندهی وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان برگزار می شود ، تمرینات مشترک مقدماتی کشورهای حاشیه خزر، در حال اجرا است.
سید محمد جواد عربی کارشناس حقوقی و بین المللی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،گفته بود که رزمایش مشترک وضعیت اضطراری در زمینه مدیریت بحران و عملیات امداد و نجات است.
به گفته ی وی با توجه به وجود تعداد زیاد چاه های نفت در دریای خزر، تردد کشتی های نفتی و تجاری در این دریا و همچنین استفاده زیاد از این پهنه و حضورقایق های ماهیگیری، تفریحی و تجاری در این حوزه ،این مانور با هدف ایجاد هماهنگی بین نیروهای امداد و نجات و تیم های وضعیت فوق العاده کشورهای حاشیه خزر برگزار می شود ، تا بتوانند درصورت وقوع هر گونه حادثه به مقابله بپردازند.
باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در مرداد ماه گذشته نیز میزبان مسابقات بین المللی نظامی«جام دریا»با حضور جمهوری اسلامی ایران ، روسیه و قزاقستان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا