آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

لغو روادید تاجیکستانی‌ها از سوی ترکیه

دولت ترکیه در پی دستور رجب طیب اردوغان، روادید اتباع تاجیکستانی برای ورود به این کشور را لغو کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دو هفته پس از وقوع حمله تروریستی مسکو و ادعاها درباره انتقال تروریست‌ها از طریق ترکیه به روسیه، دولت ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور تصمیم گرفت تا روادید اتباع تاجیکستانی را لغو کند.

اتباع تاجیکستانی پیش از این بدون روادید می‌توانستند به ترکیه بروند و از آنجا به مقصد دلخواه خود سفر کنند. رسانه‌های ترکیه‌ای جزئیاتی از دلیل این تصمیم منتشر کرده‌ اند اما روسیه با ارائه اسناد هویت عوامل حمله تروریستی به تالار کروکوس در مسکو مدعی شده است که دو نفر از تروریست‌ها از طریق ترکیه وارد خاک روسیه شده‌اند.

همزمان با این تصمیم، سازمان‌های امنیتی ترکیه در چند روز اخیر اقدام به اجرای عملیات گسترده امنیتی در سراسر ترکیه کرده و مدعی شدند که دو نفر از اعضای داعش را بازداشت کرده‌اند.

حمله اخیر اعضای داعش به تالار کروکوس در مسکو، در ۳ فروردین ماه انجام شد و موجب جان باختن ۱۳۷ نفر غیرنظامی شد. تابعیت تاجیکستانی اکثر عوامل این حمله باعث شد تا نام این کشور نیز به لیست کشورهای تروریست پرور اضافه شود و کشورهای مهاجرپذیری مثل ترکیه امتیازات توریستی آنها را لغو کرده و در پذیرش اتباع تاجیک احتیاط بیشتری به عمل آورند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا