آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعکسعمومی

صاحب‌نظر روس: فلسطین پیروز خواهد شد/ تصاویر

رئیس مرکز اورشلیم مسکو گفت: حمله تروریستی به سالن کنسرت تالار کروکوس در نزدیکی مسکو، توطئه‌ ای علیه اتحاد مسلمانان و مسیحیان روسیه بود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرگئی بابورین معاون پیشین دومای دولتی روسیه و رئیس مرکز اورشلیم مسکو در نشست خبری با موضوع روز جهانی قدس و تحولات فلسطین در مرکز رسانه‌ای روسیه امروز در مسکو اظهار داشت: این حمله توسط افراد به ظاهر مسلمان انجام شد اما با شناختی که ما از اسلام حقیقی داریم، مسلمان واقعی هیچ‌گاه چنین اقدامی را در ماه رمضان و به ویژه در روز جمعه، آن هم در زمان افطار و دعای شبانگاهی انجام نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ جنایت کروکوس توطئه‌ای علیه اتحاد مسلمانان و مسیحیان روسیه بود اما مسئولان این کشور با دوراندیشی و درک صحیح، متوجه شدند که این اقدام نمی‌تواند توسط مسلمانان انجام شده باشد، بلکه این حادثه توسط غربی‌ها و با هدف انتقام‌گیری از حمایت‌های مشترک روسیه و ایران از فلسطین و سوریه انجام شده است.

شامگاه جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳ چند مرد مسلح وارد تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو شدند و شروع به تیراندازی به سمت مردم کردند. آنها همچنین یکی از سالن ها که قبل از کنسرت پر از جمعیت بود را آتش زدند. بر اساس گزارش وزارت شرایط اضطراری روسیه، در این حمله ۶۹۵ نفر آسیب دیدند که از این تعداد،‌ ۱۴۴ نفر جان باختند. چهار مظنون اصلی این پرونده – که همگی شهروندان تاجیکستان هستند – سعی کردند با یک خودرو از صحنه فرار کنند، اما بازداشت و در دادگاه محاکمه شدند. مقامات روسی بر این باورند که نقشه آنها فرار به اوکراین بود، جایی که طراحان حمله برای آنها پناهگاه امنی ترتیب داده بودند. تحقیقات در حال انجام است.

روز قدس، روز اتحاد مسلمانان و مسیحیان روسیه در حمایت از فلسطین
رئیس مرکز اورشلیم روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به عنوان فردی پیرو دین مسیحیت اعلام می‌کنم که حرم بیت‌المقدس برای ما، برای مسلمانان و نیز برای یهودیان مکان مقدسی است.
وی ادامه داد: در روسیه، اتحاد مسلمانان و مسیحیان با محوریت بیت‌المقدس همواره بوده و خواهد بود. ما تجارب زیادی در این زمینه داریم.
بابورین خاطرنشان کرد:‌ بیت المقدس برای ما نشان و نماد اتحاد روسیه است و رابطه ما با بیت المقدس و حمایت ما از مردم فلسطین که در آستانه ۸۰ سالگی مبارزات برای به دست آوردن حقوقشان هستند، ریشه دار است، با چنین رویکردی، روز قدس اهمیت بسیار زیادی بریا مسلمانان و مسیحیان روسیه دارد.
وی ادامه داد: روز قدس در روسیه به معنای واقعی کلمه، روز اتحاد و همبستگی با ملت فلسطین است و نشانه همبستگی مسیحیان و مسلمانان برای حمایت از بیت المقدس و مردم فلسطین است.

صاحب‌نظر روس:حادثه کروکوس،‌ توطئه علیه اتحاد مسلمانان و مسیحیان بود؛ فلسطین پیروز خواهد شد

ملت فلسطین پیروز خواهد شد
معاون پیشین دومای دولتی (مجلس سفلی) روسیه همچنین گفت: از نگاه ما مسیحیان روسیه، ملت فلسطین پیروز خواهد شد و حتی اگر تمام مردم و جهانیان مخالفشان باشند بازهم پیروز خواهند شد و اسرائیل شکست خواهد خورد.

اسرائیل،‌ تروریست بین‌المللی است
بابورین، اقدامات فلسطینیان را حق مشروع آنها در دفاع از خود و سرزمینشان توصیف و جنایات اسرائیل و دامن زدن این رژیم به ترور و جنایات در منطقه را محکوم کرد.
وی ادامه داد: همه اقدامات اسرائیلی‌ها در منطقه با عملیات‌های تروریستی مطابقت دارد، همچنانکه آنها با حمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق باری دیگر نشان دادند که اسرائیل یک تروریست بین‌المللی است.
این صاحب نظر روس در ادامه حمله نیروهای نظامی آمریکا که منجر به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق شد را نمونه بارز دیگر عملیات تروریستی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل توصیف کرد.
وی در ادامه گفت:‌ سؤال این است که چرا چنین عملیات‌های تروریستی در سازمان‌های بین آلمللی پاسخ در خور و قابل توجهی نمی‌گیرد.

صاحب‌نظر روس:حادثه کروکوس،‌ توطئه علیه اتحاد مسلمانان و مسیحیان بود؛ فلسطین پیروز خواهد شد

فلسطین در قلب ما است
روشن آبیاسف معاون اول رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه نیز در این نشست با اشاره به وقایع اخیر در نوار غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت:‌ با دردی در قلب های خود روزهای پایانی رمضان را می‌گذرانیم. جنایات بسیار وحشتناکی رخ داده و خونریزی و خشونت بی‌سابقه‌ای رخ داده است.
وی با ابراز همدردی با مردم فلسطین گفت: در طول ۳۰ سال گذشته با فراخوان امام خمینی و به نشان همبستگی با ملت فلسطین، آیین‌های روز قدس را برگزار کردیم.
معاون اول رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه اظهار داشت: امسال نیز در آیینی با حضور مسلمانان مسکو و برخی سفیران کشورهای اسلامی در مسجد جامع مسکو اعلام کردیم که مسأله فلسطین در قلب ما است. ما در ماه رمضان دعا کردیم . کمترین کار دعا کردن است که خونریزی و جنگ متوقف شود و در وهله اول، صلح و ثبات به غزه بازگردد.

اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرده است
آبیاسف اظهار داشت: مردم غزه و دیگر مناطق فلسطین در حالی که بیگناه و معصوم بودند،‌ در اثر حملات اسرائیل در خانه‌های خود جان باختند و اینجاست که مشخص می‌شود که اسرائیل از همه خطوط قرمز که به آن فکر می‌کردیم و نمی‌کردیم عبور کرده است. آنها مردم غیرنظامی را می‌کشند ومساجد ، کلیساها و خانه‌ها را تخریب می‌کند.
وی با بیان اینکه موجودیت اسرائیل تهدیدی علیه ادیان ابراهیمی است، گفت: اسرائیل با حمایت کشورهای غربی در حال تداوم راه نازیسم و فاشیسم در جهان است.
این صاحب نظر مسلمان روس گفت:‌ جنایات اسرائیل از سوی هیچ کشوری و مردمی حمایت نمی شود. حتی در آمریکا و اسرائیل،‌افرادی هستند که نمی‌توانند با اینکه این حجم از خشونت علیه مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان کنار بیایند؛ حتی یهودیان سنتی نیز مخالف اقدامات اسرائیل است.
وی ادامه داد: از مجامع بین المللی می خواهیم که به حل مسأله فلسطین بازگردند و یک دولت فلسطینی کامل و تمام عیار با حق کامل برای دولت‌داری و امور مدیریتی فلسطین در خاک خودشان تشکیل شود و این حق را داشته باشند که پایتختشان در بیت المقدس شرقی باشد؛ این همان موضعی است که رئیس‌جمهوری روسیه و نیز رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه بر آن تأکید کرده‌اند.
آبیاسف همچنین گفت: باری دیگر با مردم فلسطین ابراز همبستگی می‌کنیم و می‌خواهیم که هر چه سریعتر این نسل‌کشی علیه مردم فلسطین متوقف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا