آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره قره‌باغ به شورای امنیت می‌رود

فرانسه قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل پیرامون بحران انسانی در قره‌باغ که گفته می‌شود به دلیل انسداد گذرگاه لاچین به دست جمهوری آذربایجان ایجاد شده، ارائه خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به نوشته روزنامه فیگارو، این قطعنامه از سوی فرانسه که قرار است در شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود، به ۱۲۰ هزار ارامنه که در قره‌باغ با گرسنگی مواجه هستند، کمک خواهد کرد.

علاوه بر کمک‌هایی که در ورودی گذرگاه لاچین مانده‌اند، پاریس و مناطق اصلی فرانسه در حال برنامه‌ریزی جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به قره‌باغ هستند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور منطقه قفقاز در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره‌باغ با یکدیگر درگیر شدند و همچنان گاها یکدیگر را به گلوله‌باران مواضع خود متهم می‌کنند اما موضوع «لاچین» برای ساکنان محلی مشکلاتی را به وجود آورده است.

روزنامه فایننشال تایمز چند روز پیش در گزارشی نوشت: جمهوری آذربایجان مدت‌هاست موانعی را در گذرگاه لاچین ایجاد کرده و تاکید می‌کند که چنین اقدامی را جهت «توقف قاچاق تسلیحات» به منطقه مذکور انجام می‌دهد. این کشور پس از آنکه ارمنستان را در اواسط ماه ژوئن به تیراندازی به سمت ایست بازرسی‌اش متهم کرد، دسترسی را دشوارتر و موانع را در لاچین بیشتر کرد؛ اقدامی که اتحادیه اروپا آن را «تقریبا انسداد کلی گذرگاه لاچین» خواند.

این روزنامه همچنین نوشت: ارمنستان کاروانی متشکل از ۱۹ کامیون حامل کمک‌های انسانی را ماه گذشته میلادی به قره‌باغ فرستاد اما این کاروان توسط ایست بازرسی جمهوری آذربایجان متوقف شد و اکنون بیش از دو هفته‌ است که در همان منطقه مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا