آخرین اخباراخباراردبیلایران

به همت نویسنده اردبیلی؛

کتاب مقدس اردبیلی رونمایی شد

به همت نویسنده اردبیلی حبیب یزدانی کتاب مقدس اردبیلی بزرگمردی از این دیار رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این مراسم که در محله نیار اردبیل برگزار شد، نویسنده کتاب مقدس اردبیلی اظهار کرد: این کتاب برای گروه سنی نوجوانان تدوین و گردآوری شده که با حضور اهالی فرهنگ و هنر مسئولان و مدیران فرهنگی شاهد رونمایی این اثر ارزشمند هستیم.
حبیب یزدانی شخصیت محقق و مقدس اردبیلی را در تراز بین المللی و جهانی و پایه گذاری تقویت جهان تشیع و فقه شیعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: از این شخصیت برجسته عالم اسلام حقیقه الشیعه به زبان ترکی باقی مانده که خود منبع ارزشمند برای تولید آثار فاخر در این زمینه است.
وی گفت: حجت الله عینی به عنوان تصویرگر و زهرا دلاورقوام به عنوان گردآورنده منابع و تحقیق یاریگر ما در تولید این کتاب بودند که در 2هزار جلد این اثر به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته اشت.
این نویسنده اردبیلی بیان کرد: از آن جهت که این شخصیت پاکدامن بوده او را مقدس اردبیلی می نامند و همواره مطالعه و تحقیق داشته و از این رو شخصیت او را محقق نام نهادند.
یزدانی گفت: این شخصیت پارسای عالم تشیع با ارجح دانستن مطالعه بر سایر مستحبات حتی در سفرهای زیارتی نیز سعی می کرد تا این وجهه شخصیتی خود را حفظ کرده و از آن صیانت کند.
در این مراسم اعضای شورای شهر اردبیل به اهالی محله نیار قول دادند تا هر چه سریعتر تندیس مقدس اردبیلی را در میدان نیار نصب و رونمایی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا