آذربایجاناخبارعمومی

قاينار اينفو: انگ طرفداري از «گولن» همانند ترکيه در جمهوري آذربايجان نيز باب شده است

پايگاه اينترنتي « قاينار اينفو» نوشت در جمهوري آذربايجان نيز همانند ترکيه، زدن انگ « نورچي » ( طرفدار فرقه «نور» ) و « گولن چي» ( طرفدار فتح الله گولن) به رقبا، به شيوه اي براي خارج کردن رقيب از ميدان، تبديل شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«قاينار اينفو» نوشت بررسي و ارزيابي مطالب منتشر شده در رسانه هاي جمهوري آذربايجان طي سال هاي اخير نشان مي دهد که از انگ « گولنچي » و « نورچي» همانند سلاح استفاده مي شود.
قاينار اينفو افزوده است : « ده ها شخص که با فعاليت خوب و منسجم خود ، خدمت به ملت و دولت را به اثبات رسانده اند ، به هدف رسانه ها تبديل شده و انگ طرفداري از سازمان تروريستي فتح الله گولن که در ترکيه غيرقانوني اعلام شده است، به آنها زده مي شود. البته، مبارزه با «وباي» گولن گرايي ضروري است. اما، در صورت فقدان هرگونه سندي براي وارد کردن اتهام «نورچي»، مقالاتي که بطور دائم اين اتهام را تکرار مي کنند، پايه و اساسي ندارند. به عبارت درست تر، با بررسي مقالات رسانه ها ، مي توان به اين نتيجه رسيد که اين رسانه ها به «شکايت بازان» زمان شوروي و پيروان «مک کارتيسم» در آمريکا شباهت دارند. اگر کسي با قواعد آنها حرکت نمي کند، به «نورچي و گولنچي » بودن متهم مي شود. در زمان شوروي نيز گفته مي شد اگر از همسر همسايه ات خوشت آمد و خواستي او را به دست آوري، «شکايت» بنويس و همسايه ات را «دشمن خلق» معرفي کن. در مک کارتيسم آمريکايي نيز طرفداران سناتور «مک کارتي» مي گفتند اگر افکار کسي با افکار تو متفاوت است، او را به طرفداري از کمونيسم متهم کن و تمامي دارايي اش را از دستش بگير. شوروي فروپاشيد و سناتور «مک کارتي» نيز افشاء شد و بخاطر اعتياد به الکل جان باخت. اما، در جمهوري آذربايجان، افراد مشابه همچنان به بازي خود ادامه مي دهند و به « شکار جادوگر » مشغولند. البته، امروزه ابزارهاي پيشرفته، کار آنها را آسان تر کرده است. ديگر نيازي به نوشتن عريضه شکايت نيست. همه چيز آسان شده است. در سايه شرايطي که براي رسانه ها فراهم شده است ، مي توان رسانه تاسيس کرد و رقبا را به اتهام هاي مختلف از « ارمني بودن» تا « گولنچي بودن» متهم کرد. طي سال هاي اخير، سرويس هاي امنيتي ويژه، وزارت کشور و سرويس امنيت دولتي جمهوري آذربايجان با اين قبيل رسانه ها که بجاي اطلاع رساني و آگاهي بخشي ، به تهديد و جوسازي و رشوه خواري مشغولند، مبارزه مي کنند. اين مبارزه نيز خيلي موثر پيش برده مي شود و شماري از «سردبيران» دستگير شده اند. از سوي ديگر، اين سوال مطرح است که اين نوع مبارزه چه فايده اي دارد؟ يعني کندن دم مارمولک، در حالي که آن دم مجددا خواهد روييد، چه معنايي دارد؟ »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا