آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیقره باغگرجستان

روزنامه نگار گرجستانی: غرب فقط برای تحریکات، به گرجستان نیاز دارد

روزنامه گرجستان و جهان می‌نویسد: «در پس زمینه ولوله ناشی از تجاوز قریب الوقوع ارتش روسیه به اوکراین توسط رسانه های غربی، «شرکای غربی» ما فراموش نمی کنند قول دهند که هم آمریکا هم اروپا به زودی از روند ادغام حمایت خواهند کرد. اگر معنی این اظهارات را در نظر بگیریم، می توان گفت که فرآیند فعال دیگری برای شستشوی مغزی آغاز شده است.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این روزنامه نوشت: «برای هیچ کس پوشیده نیست که پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، دیگر نیازی به ارتش گرجستان وجود ندارد. اکنون گرجستان فقط برای ایجاد ناراحتی برای روسیه و سازماندهی اقدامات تحریک آمیز مورد نیاز غرب می‌باشد. همچنین صحبت‌های زیادی در مورد ایجاد پایگاه‌های نظامی ناتو در اوکراین و گرجستان وجود دارد و مسکو هم به این امر پاسخ داده و گفته است که روسیه بر غیرقابل قبول بودن هرگونه حرکت بیشتر ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات در نزدیکی روسیه اصرار خواهد داشت.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده است که رئیس جمهور فعلی اوکراین راه مدل 2008 میخائیل ساکاشویلی را دنبال نخواهد کرد.

طبق نوشته این مقاله، ذکر گرجستان در میان صحبتی در مورد اوکراین، باید نشانه برای تفلیس باشد، به ویژه در پس زمینه تنش های فزاینده در شرق اروپا. در طول اپیدمی، یک درگیری نظامی در مقیاس بزرگ نه تنها اروپا بلکه کل جهان را تهدید خواهد کرد.

به نظر روزنامه نگار گرجستانی بسو بارباکادزه (نویسنده مقاله) در واقع مبارزه برای اوکراین نیست و غرب به آن نیازی ندارد. این موضوع، قبل از همه در اقتصاد روسیه نهفته است که اخیراً با چنان سرعتی در حال توسعه است که باید فوراً از آن جلوگیری کرد. گرجستان در این مبارزه بین غرب و روسیه شرکت خواهد کرد و هیچ کس خواسته این کشور را نخواهد پذیرفت، هیچ کس چنین حقی به آنها نخواهد داد.

نویسنده همچنین توضیح می دهد که محافل خاصی در غرب به یک جنگ جدید نیاز دارند که زمینه بسیار خوبی برای افزایش حجم فروش تسلیحات ایجاد کنند. علاوه بر این، واحدهای به اصطلاح حافظ صلح ناتوان هستند، خدمات آنها ارزان نیست، بنابراین زمان اعزام آن نیروها برای کنترل مرز جدید فرا رسیده است. مرز اوکراین برای این کار کاملاً مناسب است و سپس حفاظت از آنها به اوکراین سپرده می شود.

اما در پس زمینه چنین وضعیت بین المللی بی ثبات و چنین آینده ای غیرقابل پیش بینی، مقامات گرجستان باید به فکر کشور خود باشند، کشوری که به سادگی نمی تواند درگیر مناقشه دیگری شود.

روزنامه گرجستان و جهان نتیجه‌گیری می‌کند: «الان منابعی که ما در اختیار داریم فقط برای روشن کردن برج تلویزیون تفلیس با رنگ های پرچم اوکراین کافی هستند. ما هیچ گزینه دیگری نداریم؛ اگر کسی این توهم را داشته باشد که به لطف نیزه های خریداری شده از آمریکایی ها می توانیم به چیزی چشمگیر بپردازیم، سخت در اشتباه است. خود آمریکا پذیرفته است که زمان برای چنین سلاح‌هایی گذشته است و اکنون در جنگ‌ها از فناوری‌های دیگری استفاده می‌کنند، مناقشه اخیر قره باغ همچنین این واقعیت را نشان می‌دهد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا