آذربایجاناخبارعمومی

عدم داشتن نشریه و رسانه مستقل برای تالشان در جمهوری آذربایجان

رمضان اسماعیل اف، از فعالان فرهنگی و سیاسی تالشی لنکران گفت: هیچ نشریه و رسانه ای ندارند که از برنامه های آن برای آموزش و تربیت خانواده های خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رمضان اسماعیل اف در گفتگو با رادیو تالشی برون مرزی گفت یکی از بزرگترین مشکلات تالشان جمهوری آذربایجان این است که هیچ نشریه و رسانه ای ندارند که از برنامه های آن برای آموزش و تربیت خانواده استفاده کنند.
این فعال تالش جمهوری آذربایجان افزود: « ما تشنه آموزش های شیعی هستیم. ما دوست داریم فرزندانمان قرآنی تربیت شوند و از ابتذال دور باشند. ما دوست داریم صدای قرآن از تلویزیون ما پخش شود و از آن لذت ببریم. ما دوست داریم برای اهل بیت (ع) با سوز و گداز مداحی شود و بتوانیم یک دل سیر گریه کنیم. امروز کودکان تالش برای آموزش دینی مشکل دارند و سال هاست که از حوزه های دینی ایران مبلّغ جوان نداریم.»
لازم به ذکر است، سخت گیری ها و مشکلات و موانعی که دولت لائیک جمهوری آذربایجان برای تحصیل طلاب جوان این کشور در حوزه علمیه قم و سایر حوزه های علمیه ایران ایجاد کرده، فرایند جذب طلاب جدید از جمهوری آذربایجان را متوقف کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا