آذربایجاناخبارعمومی

رییس مرکز مطالعات وکتور جمهوری آذربایجان: معامله قرن به تنش در منطقه دامن می زند

مسوول مرکز مطالعات بین المللی «وکتور» جمهوری آذربایجان تاکید کرد که طرح «معامله قرن» ارایه شده از سوی دولت آمریکا به تنش در منطقه دامن می زند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی اسکندراف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مخالفت شدید فلسطینی ها با این طرح افزود: طرح «معامله قرن»به حل بحران فلسطین کمک نمی کند بلکه موجب افزایش تنش در منطقه غرب آسیا می شود.

وی با اشاره به این که این طرح تدوین شده از سوی «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» را نباید جدی گرفت، افزود: این طرح با هدف حمایت از «بنیانین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل و نیز کسب حمایت های جامعه یهودی آمریکا از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور رونمایی شد.

اسکندراف اظهار داشت: این طرح در شرایطی تهیه شده است که با دیگر طرف های حاضر در مذاکرات حل مناقشه فلسطین از جمله سازمان ملل متحد، روسیه و اتحادیه اروپا هماهنگ نشده و موضع آنها مد نظر قرار نگرفته است.

به گفته رییس مرکز مطالعات بین المللی «وکتور» جمهوری آذربایجان به کار گرفتن این طرح می تواند اساس اختلافات خونین جدید را در منطقه بنیان نهاده و تهدیدات بزرگی در پی داشته باشد.

اسکندراف در بخش دیگری از مصاحبه خود دخالت های گسترده آمریکا در ۵۰ سال اخیر را در همه عرصه های منطقه خاورمیانه و غرب آسیا مورد اشاره قرار داد و افزود: متاسفانه دخالت های گسترده واشنگتن در امور منطقه که منافع زیادی برای آمریکا داشته، پی آمدهای خوبی برای منطقه نداشته است.

وی اختلافات میان کشورهای عربی، وضعیت فعلی سوریه عراق و دیگر کشورها را نیز نتیجه این سیاست های آمریکا در منطقه عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا