آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

نخست وزیر ارمنستان: کشور دچار بحران ساختاری شده است

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به یک گزارش اعلام کرد این کشور دچار بحران ساختاری است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی آرکا، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در سخنانی با اشاره به گزارشی که در سال ۲۰۱۴ تهیه شده و به مقامات این کشور ارائه شده بود گفت: وی قبل از صحبت در باره این سند، جزئیات را بررسی کرده است. به گفته پاشینیان، این گزارش به بحران ساختاری در این کشور اشاره دارد که مانع از توسعه این کشور شده است.

وی گفت: این گزارش بسیار محرمانه است و به همین دلیل انتشار آن را برای عموم مردم اشتباه می دانم.

نیکول پاشینیان افزود: نتیجه گیری کلیدی این گزارش این است که ارمنستان از نظر نهادی و ساختاری فلج شده است. وی گفت: در واقع نهادهای دولتی به شدت فلج و ویران هستند و نویسندگان این سند هنگام ابراز چنین نظری شجاعت خود را نشان داده اند.

نخست وزیر ارمنستان به وضعیت ناامید کننده سیستم دولتی این کشور در حوزه راه سازی اشاره کرده و گفت: در واقع، کل سیستم دولتی ارمنستان مبتنی بر فساد بود و وقتی شما فساد را برطرف می کنید، می بینید که هیچ سیستم حاکمیتی وجود ندارد. این بزرگترین مشکل برای ما است. دولت ما با یک چالش روبرو است. ما باید برای حل مشکلات کشور موسسات و ساختارها را از صفر ایجاد کنیم.

پاشینیان گفت: منظور او ایجاد یک سیستم قضایی مستقل و یک سیستم کارآمد دولتی است. بینش هایی در کشور وجود دارد که به نظر می رسد برجسته و کارآمد هستند اما اگر کسی کمی عمیق تر شود کاملا مشخص می شود که چیزی جز یک جبهه دروغین نیست، در حالی که در واقعیت این نهادها کاملاً خراب و یا به کلی نابود هستند.

وی افزود: ما برای کنترل اوضاع و حل مشکلات به اعصاب قوی احتیاج داریم. بیایید دچار هراس نشویم، بلکه بیایید مشکلات را بصورت نهادی، تاکتیکی و استراتژیک حل کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا