آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

انتقال ارامنه سوریه توسط ارمنستان به مناطق اشغالی قره باغ

دولت ارمنستان ارمنی‌های سوریه را به مناطق تحت اشغال خود در جمهوری آذربایجان منتقل می‌کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، المار ممدیاروف وزیر امور خارجه آذربایجان اظهار داشت: «سوءاستفاده مقامات ارمنستان از بحران پناهجویان در منطقه ادامه دارد. آنها، ارامنه سوریه را به مناطق اشغالی در جمهوری آذربایجان منتقل می‌کنند».

بنا به اعلام وزارت امور خارجه آذربایجان او در نشست “همکاری مشترک برای تقویت امنیت دریای مدیترانه، در عصر تشدید مهاجرت” که از طرف سازمان امنیت و همکاری اروپا در پالرموی ایتالیا برگزار می‌شود همچنین اعلام کرد:

«در نتیجه اشغال حدود بیست درصد از خاک جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان، بیش از یک میلیون نفر آواره شدند که با افزایش جمعیت شان رقم آنان اکنون به ۱٫۲ میلیون نفر رسیده است.

تنها راه حل پایان دادن به دردها و مشکلات این مردم بازگرداندن آنان به مناطق خود در امنیت کامل است. این موضوع اولویت اول دولت جمهوری آذربایجان است.

برای بهبود زندگی آوارگان آذربایجان حدود ۶ میلیارد دلار در بیست سال اخیر هزینه شده است. دولت برنامه ای تحت عنوان “بازگشت بزرگ به وطن” برای بعد از پایان آوارگی و بازگشت این پناهجویان به خانه هایشان آماده کرده است.

بعضی رهبران ترادژی های پناهجویان را برای منافع خودشان به کار می گیرند. ارمنستان با نقض آشکار حقوق بین المللی، ارمنی ها سوریه را در اراضی آذربایجان اسکان می دهد.

این اقدام ارمنستان بهترین نمونه سوءاستفاده از ترادژی انسانی است. ایروان با جلوگیری از بازگشت آذربایجانی ها به وطن خود در صدد الحاق این اراضی به خاک خود است. تنها فشار شدید بین المللی می‌تواند مانع این رویکرد غیرقانونی ارمنستان شود».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا