آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیقره باغ

سهم تراشی برای یهودیان و صهیونیست ها در فاجعه 20 ژانویه باکو

در ادامه جعلیات یهودیان و صهیونیست ها برای جمهوری آذربایجان، در نشستی که به مناسبت سالروز فاجعه 20 ژانویه باکو در شهر اشغالی قدس توسط سازمان صهیونیستی «آذ ایز» ( انجمن دوستی آذربایجان – اسراییل ) برگزار شد، ادعا شد که یهودیان نیز در فاجعه 20 ژانویه 1990 در حمله ارتش سرخ به باکو کشته شده اند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، در سخنرانی های این نشست خاطرنشان شد که در جریان این فاجعه، نمایندگان همه ملیت هایی که در باکو در شرایط حسن همجواری و دوستانه زندگی می کردند، از جمله افراد بی گناه یهودی الاصل کشته شدند.

الکساندر مارخوکا، پزشک آمبولانس در حال کمک به مجروحان، یان میروویچ در حال بردن همسایه سالخورده خود به فرودگاه و مرد جوانی به نام ورا بسانتینا در حالی که از پنجره به بیرون نگاه می کرد، توسط سربازان شوروی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند!
در این مراسم که از سوی سازمان صهیونیستی «آذ ایز» ( انجمن دوستی آذربایجان – اسراییل ) برگزار شد، لو اسپیواک، رئیس این انجمن، یگانه سلمان، مدیر مرکز فرهنگی آذربایجان این انجمن و الکساندر آگرانوفسکی، رئیس شعبه این انجمن در قدس، سخنرانی کردند. سخنرانان گفتند در سال 1990 در باکو زندگی می کردند و شاهد عینی یک قتل عام خونین بوده اند که طی آن نیروهای شوروی بدون هشدار به دستور رهبری اتحاد جماهیر شوروی وارد باکو شدند.

در این مراسم تاکید شد که این وقایع هرگز فراموش نخواهد شد. این وقایع منجر به احیای استقلال دولتی آذربایجان شد. صهیونیست هایی که از باکو بازدید می‌کنند، همیشه قبور شهدای 20 ژانویه را که در خیابان شهدا خفته اند، زیارت می کنند. به اطلاع شرکت کنندگان رسانده شد که تحت رهبری الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، فرمانده عالی قوای مسلح جمهوری آذربایجان ، تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احیا شده و پرچم سه رنگ جمهوری آذربایجان در قره باغ که از اشغال ارمنستان آزاد شده به اهتزاز درآمده است. سخنرانان با تاکید بر اینکه در سال گذشته از باکو و قره باغ دیدن کرده اند، گفتند که حمایت رژیم صهیونیستی در طول جنگ بزرگ میهنی آذربایجان بسیار ارزشمند بوده است. سپس شاعر میخائیل سلمان شعری را که به فاجعه 20 ژانویه اختصاص داشت خواند و الکساندر آگرانوفسکی نیز قطعه ای از آهنگ دیوید آلتمن «دوستان من – باکویی ها» را اجرا کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا