آذربایجاناخبارویژه

سفر معاون پارلمان رژیم صهیونیستی به ارمنستان و ادای احترام به بنای یادبود «قتل عام» ارمنه!!!/تصاویر

بر اساس خبرهای منتشر شده، تالی پلوسکوف نائیب رئیس پارلمان اسرائیل در راس یک هیئت پارلمانی به ارمنستان سفر نموده و با حضور در محل یادبود به اصطلاح «قتل عام ارامنه» ابراز احترام نموده و سر تعظیم فرود آورده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روشن است که روابط میان آذربایجان و اسرائیل در سطح استراتژیک می باشد و جای سوال است که رفتار یک مقام بلند پایه این کشور چه عواقبی می تواند داشته باشد؟

img

اسماعیل آقایف رئیس مرکز دیاسپورای بین المللی در این خصوص می گوید: « رفتار یک مقام بلند پایه اسرائیلی جای تاسف دارد. می دانیم که خیلی از کشورهای جهان ادعای نسل کشی ارامنه را قبول ندارند. ترکیه و آذربایجان نیز معتقدند که این مسئله با هدف فشار بر دو کشور برادر ساخته شده است. تا کنون برخی دیگر از مقامات کشورهای دیگر جهان نیز در آنجا این رفتار را انجام داده و با اعتراض ترکیه و آذربایجان نیز روبرو شده اند. اقدام اینچنینی مقامات اسرائیلی برای ما غیر منتظره است. امروز میان ما و اسرائیل روابط بسیار عمیق دوستانه ای وجود دارد.

 

 

تعظیم و ادای احترام یک مقام بلند پایه اسرائیلی در برابر یادبود ساختگی ارامنه می تواند به منزله پذیرش ادعای نسل کشی ارامنه تلقی شود. از این رو، فکر می کنم که هم اکنون نیز دولت ترکیه و آذربایجان باید به رفتار غیر مسوولانه اسرائیلی به صورت رسمی اعتراض خود را اعلام نمایند. ما نیز اقدام وی را مورد مذمت قرار داده و خواهان معذرتخواهی فوری نایب رئیس پارلمان اسرائیل هستیم…»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا