آذربایجاناخبار

سرپرست وقت حزب اسلام:نماینده صهیونیست مجلس ملی آذربایجان خواستار برخورد حکومت با شیعیان است

حجت الاسلام الهام علي اف، جانشين رهبر حزب اسلام جمهوري آذربايجان با تاکيد بر حضور مردمي در مراسم راهپيمايي اربعين به سوي کربلا، تاکيد کرد تلاش هفتاد ساله رژيم الحادي کمونيستي براي منحرف کردن مردم جمهوري آذربايجان از دين، به علت عشق اين مردم به امام حسين (ع) بي ثمر ماند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پايگاه اينترنتي «اسلامين سسي»، حجت الاسلام الهام علي اف در نشست «مجلس عالي حزب اسلام » جمهوري آذربايجان  با اشاره به سخنان اخير «يئودا آبراموف» نماينده يهودي مجلس اين کشور و رييس گروه دوستي پارلمان جمهوري آذربايجان با کنست اسراييل گفت : « آبراموف در مصاحبه اش عليه ارزش هاي معنوي مردم جمهوري آذربايجان جسارت فراواني کرده است.  او از دولت مي خواهد که از تشيع در جمهوري آذربايجان جلوگيري کند و همانطور که با نورچي ها ( عقيده شبهه مذهبي ترويج شده از طرف ترکيه) برخورد مي شود، با تشيع نيز برخورد شود. او، اين را همانند يک وظيفه به عهده مقامات دولتي مي گذارد. اين نيز نشانه از حد گذشتن آنها (صهيونيست ها) و صاحب خانه دانستن خود در اين کشور ( جمهوري آذربايجان) است.»
حجت الاسلام الهام علي اف گفت : « خداوند در قرآن کريم،  زده شدن مهر ذلت بر پيشاني صهيونيست ها را مورد تاکيد قرار داده است. خداوند آن طايفه را به عنوان ذلتي براي تمامي بشريت فرستاده است.  اين قبيل سخنان آنها نيز نشانه همين ذلت است. گرچه مي خواهند خود را همچون  ارباب نشان دهند، اما خداوند به آنها وعده داده است که آنها طايفه اي ذليل هستند.»
جانشين رهبر حزب اسلام جمهوري آذربايجان افزود : « ملت جمهوري آذربايجان هفتاد سال در اسارت کمونيسم زندگي کرد، اما ملت در اين هفتاد سال از دين خود و عقيده اش دست برنداشت. زيرا،  ايمان در ذات اين ملت قرار دارد. عشق به امام حسين (ع) را خداوند در قلب اين ملت پرورش داده است. اين عشق و نور ممکن است تضعيف شود، اما هيچ گاه خاموش نمي شود. خداوند در قرآن کريم فرموده است گمان نبريد که اگر به گفته هاي صهيونيست ها عمل کنيد، آنها از شما راضي خواهند شد.  اين امکان پذير نيست. هر اندازه که شما به خواسته هاي آنها عمل کنيد، به همان اندازه هم خواسته هاي آنها افزايش خواهد يافت. مادامي که دين آنها را قبول نکرده ايد، خواسته هاي آنها پايان نخواهد يافت.» 
سخنران بعدی این مراسم عاکف حیدرلی در خصوص حوادث داخلی و همچنین وقایعی که در منطقه رخ داده است گزارشی برای اعضای جلسه مطرح کردند.
عاکف حیدرلی در سخنان خود با گوشزد کردن  خطر  وهابیت و نورچی گری در آذربایجان ، آنها را خطر اساسی برای آذربایجان عنوان کرد و افزود که اسلام ناب محمدی(ص) و شیعیان هیچ خطری برای حکومت مرکزی نمی باشند.

وی در ادامه گفت: برای درک و فهم بیشتر از  رویدادهای رخ داده شده در جهان  باید به فرهنگ عاشورا مراجعه کرده و از آن برای برخورد با عوامل مختلف در فرآیندهای سیاسی و اجتماعی استفاده نمود. به گفته عاکف حیدرلی متاسفانه در جمهوری آذربایجان این عامل محدود بوده که می توان قوانین تصویب شده در مجلس ملی  این کشور در سال گذشته برای مقابله با آزادی دینی و اعتقادی را نمونه ای از محدویت ها در کشور خواند. امروز  برای سرکوب نمودن اسلامگراها و در راس آن حاج محسن صمداف، آنها را در زندان های مخوف کشور قرار داده اند. آنان برای مقابله با حاج محسن و دیگر اسلامگراها از هر اهرمی که بتوان آنها را سرکوب نمود استفاده می کنند تا اسلامگراها را در تنگنا قرار داده  تا نتوانند به وظیفه خود که روشنگری در جامعه است دست بزنند.

معاون سیاسی حزب اسلام می افزاید: در این راستا آنان از تمامی فرصت های پیش رو استفاده می نمایند تا اینکه اسلامگراها را بیش از پیش در تنگنا قرار دهند.

وی تاکید دارد، سیاست مقابله با اسلامگراهای واقعی در کشور  را می توان یک نوع ضعف در مقابله با نورچی های و وهابیون که بصورت آزادانه در کشور دست به اقدامات مختلف می زنند عنوان نمود.

همانطور که می دانید امروز بزرگترین فاجعه برای جمهوری آذربایجان گسترش  وهابیت و نورچی گری است. آنان برای پشیمانی و توبه از اقدامات خود علیه اسلامگراها در کشور  آنها را بیش از بیش سرکوب می کنند. به نظر می رسد ابرقدرت ها نیز به دنبال همین موضوع هستند .

خانم نورسته ابراهیم اوا  رییس شورای زنان حزب اسلام  ، با اشاره به ایام محرم و صفر اعلام کردند که با توسل و  عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) ، می توان  امراض روحی و روانی ،خود خواهی را به خواست خدا درمان نمود و در راه تعالی انسانی گام برداشت.
در پایان این مراسم حاضرین در جلسه به نوای روحانی مداحان گوش جان فرا داده و به عزاداری تشنه دشت نینوا پرداختند.
اعضای نشست پس از اتمام این مراسم به زیارت قبور شهدا رفته و در آنجا نیز به عزاداری پرداختند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا