آذربایجاناخبارعمومی

سرازیر شدن فاضلاب برخی از واحدهای اقتصادی بزرگ جمهوری آذربایجان به دریای خزر

مسئول اداره بازرسی های محیط زیست وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی جمهوری آذربایجان گفت : فاصلاب های برخی واحد های اقتصادی بزرگ بدون تصفیه به دریای خزر ریخته می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری «سلام نیوز»، ارسطو اروج اف افزود : بازرسی ها و نتایج تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد میزان آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی در فاضلاب های ریخته شده به دریای خزر در واحد های اقتصادی فعال در مناطق ساحلی در بخش های شمالی و جنوبی بیش از حد معمول می باشد.
اروج اف اظهار داشت : منابع اصلی آلوده کننده دریای خزر در مناطق ساحلی در بخش های جنوبی و شمالی در خاک جمهوری آذربایجان فاضلاب های اقتصادی و خانگی می باشد.
وی افزود: در جریان بازرسی های انجام گرفته مشخص شده است فاضلاب های تولیدی و خانگی واحد های اقتصادی بزرگ بدون تصفیه از طریق رودخانه ها به دریای خزر ریخته می شود.
این مقام آذری اظهار داشت : دریای خزر در شبه جزیره آبشرون و در دیگر مناطق بیشتر با فاضلاب های خانگی آلوده می شود.
اروج اف افزود: نمونه برداری از فاضلاب های ریخته شده به دریای خزر همچنین نشان داد میزان آلاینده های نفتی، مواد فعال سطحی و بیولوژیکی بیش از حد معمول است.
وی گفت : در پی بازرسی های انجام گرفته به واحد های اقتصادی آلوده کننده دریا درباره ضرورت نصب تجهیزات تصفیه کننده مدرن هشدار داده شده است.
به گفته وی، چند واحد اقتصادی فعال در مناطق ساحلی در بخش شمالی جمهوری آذربایجان در پی این هشدارها تجهیزات تصفیه کننده را نصب کردند ولی در اغلب واحد ها در این زمینه اقدام نشده و فعالیت برای جلوگیری از منابع آلوده کننده دریا همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا