آذربایجاناخبار

ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد امام علی(ع) شمکیر

براساس گزارش ارسالی از سوی ساکنین شمکیر به آزاد خبر، بیش از 4 هفته است که برگزاری نماز جمعه در مسجد امام علی(ع) شمکیر ممنوع گردیده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقازبه نقل از آزاد خبر، اگرچه  دلایل ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد امام علی (ع) شمکیر مشخص نیست ظاهراً به نظر می رسد این اقدام به مناسبت انتخابات پیش روی پارلمان صورت گرفته است. اهالی شمکیر این موضوع را جزء بهانه چیزی دیگر نمی دانند. ساکنین منطقه ادعا دارند اگر این ممنوعیت بدلیل انتخابات است چرا تنها فقط این مسجد انتخاب شده است؟ مردم این را یک نوع بهانه جویی قلمداد نموده و می گویند که پشت این ممنوعیت چیزهای دیگری نهفته شده است.

یک ادعای دیگری نیز وجود دارد که این کارها توسط  ناطق شیخ علیو صورت گرفته است چنانچه وی را مقصر این امر می دانند. براساس اطلاعات بدست آمده کسی که به این امراعتراض می نماید آن را به حدی می ترسانانند که دیگر اعتراضی را نداشته باشد. به وی می گویند گزارش تو را به مقامات بالا دست ارائه خواهیم داد.

دینداران شمکیر می گویند به تدریج شمار افرادی که در نمازهای یومیه شرکت می کنند  نیز رو به کاهش است، هدف آنها نیز همین است . ما دیگر از دست اینها جانمان به لب آمده  چندین بار متوالی است که جهت عبادت به مسجد می رویم اما نمی توانیم نمازمان را برپا نمائیم . این چه ظلمی است ؟ آیا کسی پیدا نمی شود که در این زمینه کمک یار ما باشد؟!

یکی دیگر از دینداران شمکیر می نویسد: ما از روحانیون عزیزماندرخواست کمک نمودیم ، چندین نفر از آنها به درخواست ما توجه نمودند. اما خواهش می نمائیم به آنها بگوئید که در این جا هیچ اتفاقی رخ نداده است روز به روز وضیعت ما  وخیم تر می شود ، اگر روند به این شگل باشد مسجد مان خالی خواهد ماند.

برای بررسی این موضوع تلاش نمودیم تا با سخنگوی اداره مسلمانان قفقاز خانم رحیمه داداش اف تماس برقرار نمائیم، اما وی به تماس های متعددی که با او برقرار نمودیم جواب ندادند، برای اطلاع باید بگوئیم که رحیمه داداش اف که قبلاً به طور مداوم به سوالات مطرح شده  از طرف آزاد خبر پاسخ می داد مدتی است که به تماس های ما پاسخ نمی دهد که دلیل آن نیز برایمان مشخص نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا