آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

سامانه پدافند هوایی روسی؛ قاتل پهپاد بایراکتار ترکیه

مقام ارشد وزارت دفاع روسیه: «سامانه پدافند هوایی روسی «پانتسیر-اس» در سوریه و لیبی بیش از ۴۰ فروند پهپاد بایراکتار ترکیه را طی سال های اخیر سرنگون کرده است.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الکساندر نوویکوف به شبکه تلویزیونی روسیه۱ گفت: «تاکنون با تسلیحات پدافند هوایی موشکی -آتشباری  «پانتسیر-اس» بیش از ۴۰ فروند پهپادهای ساخت ترکیه از نوع «بایراکتار ت.و.۲ » و آنکا در سوریه و لیبی سرنگون شده است.»

این مقام روس تصریح کرد که روسیه در تمام نقاط نقاط جنگی جهان، فعالیت پهپادهای بایراکتار ترکیه را زیر نظر دارد. به عنوان مثال در استان ادلب سوریه سه پهپاد بایراکتار مستقر شده است که با موافقت طرف روسی، در این منطقه پرواز می کنند.

وی ادامه داد: «این پهپادها تحت کنترل کامل واحدهای نظامی روسیه در سوریه قرار دارند و در صورت نیاز سرنگون خواهند شد.»

 به گفته رئیس اداره اصلی همکاری های نظامی بین المللی وزارت دفاع روسیه، تسلیحات «پانتسیر-اس» در برابر پهپادها سلاح بسیار موثری هستند و به همین دلیل برای جلوگیری از اعمال تحریک آمیز (در سوریه ) بکار گرفته می شوند.

نوویکوف همچنین اظهار داشت که از این تسلیحات می توان علاوه بر نابودی پهپادها، برای هدف قرار دادن هواپیماها و بالگردها و نیز اهداف زمینی همچون تانک و نفربر زرهی نیز استفاده کرد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا