آخرین اخبارآذربایجاناخبارروسیهعمومی

تلاش شبکه تلویزیونی آذربایجان برای تحریک مسکو به جلوگیری از ایفای نقش اتحادیه اروپا در مسایل میان باکو و ایروان

شبکه تلویزیون اجتماعی جمهوری آذربایجان، برای تحریک مسکو به جلوگیری از ایفای نقش اتحادیه اروپا در مسایل میان باکو و ایروان تلاش کرد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الدار نمازوف، مشاور پیشین ریاست جمهوری آذربایجان گفت: ماموریت واسطه گری که اتحادیه اروپا میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در اختیار خود گرفته است، در واقع همان ماموریت گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپاست!
الدار نمازوف که اجرای برنامه تحلیلی هفتگی شبکه تلویزیون اجتماعی جمهوری آذربایجان را به عهده دارد گفت: « در این ماموریت واسطه گری، اتحادیه اروپا به همه مسایل می پردازد که گروه مینسک به آنها می پرداخت. از جمله، اتحادیه اروپا برای برقرار روابط مستقیم وزرای دفاع دو کشور، حل مسایل انسانی ، برقراری خطوط حمل و نقلی، حل مساله اسرا، تعیین حدود مرزی و سایر مسایل می پردازد. حال آنکه روسیه و ولادیمیر پوتین می گفتند که در این مساله نیازی به حضور سایر طرف ها نیست و نقشه های تعیین کننده مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز در بایگانی های ستاد کل نیروهای مسلح روسیه موجود است. برغم این خواسته روسیه، ارمنستان خواهان ایفای نقش اتحادیه اروپا و آمریکاست و اتحادیه اروپا نیز اعلام می کند که این اتحادیه می خواهد در این مسایل شرکت کند. در عمل شاهد این هستیم که رقابت روسیه و اتحادیه اروپا برای به دست گرفتن میانجگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان جریان دارد. آنها در ظاهر، این رقابت را انکار می کنند و می گویند که هیچ رقابتی نیست و این دو همدیگر را تکمیل می کنند. اما همه درک می کنند که در پشت پرده، این مبارزه شروع شده است و این مبارزه خیلی جالب خواهد شد. موضع جمهوری آذربایجان در این باره خیلی شفاف است. رییس جمهوری آذربایجان در نشست بروکسل نیز اعلام کرد که جمهوری آذربایجان برای هر دو گزینه آمادگی دارد!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا