آذربایجاناخبار

نشست «عدالت در اسلام و مبارزه برای تحقق آن در جامعه» در باکو/تصاویر

این ­نشست به همت انجمن نویسندگان قلم جمهوری آذربایجان با حضور جمعی از علما و نمایندگان محافل سیاسی ، اجتماعی و رسانه ای در باکو برگزار شد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  نشستی با عنوان «عدالت در اسلام و مبارزه برای تحقق آن در جامعه» با حضور جمعی از علما و نمایندگان محافل سیاسی ، اجتماعی و رسانه ای در باکو برگزار شد.

در این نشست «حاج الهام علی اف» نایب رییس حزب اسلام در جمهوری آذربایجان به تشریح مفهوم عدالت از دیدگاه اسلام با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث اسلامی پرداخت و با اعلام اینکه عزیزان ما در زندان ها تحت ظلم و ستم قرار گرفته اند ، افزود: با برگزاری نشست های این چنینی و نوشتن مقاله و دیگر فعالیت های فرهنگی نباید آنها را فراموش کنیم.
وی با اشاره به ضرورت رعایت عدالت در تمام عرصه های زندگی اجتماعی ، بر تبیین آن در بین مردم تاکید کرد.

«روشن احمدلی» رییس انجمن مقاومت اسلامی قره باغ هم در این نشست به تشریح عدالت حضرت علی (ع)در جامعه پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) شهید راه حق و عدالت هستند و راه ایشان الگویی برای ما در تحقق عدالت است.
«الدنیز قلی اف» رییس انجمن روشنفکران جمهوری آذربایجان هم در این نشست با اشاره به مصادیق بی عدالتی ، بر حفظ ارزش های اسلامی و ترویج روحیه عدالت طلبی تاکید کرد و حفظ و پاسداشت این ارزش ها را همان حفظ اسلام دانست.
در ادامه این نشست که به همت انجمن نویسندگان قلم جمهوری آذربایجان برگزار شد هر کدام از حاضران در خصوص عدالت و مفهوم وسیع آن ، دیدگاه های خود را بیان کردند و در پایان با اهدای جایزه از دانش آموزان برگزیده در مسابقه نقاشی و انشاءبا موضوع دینداران زندانی تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا