آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

رونق در بازارهای مرزی با بازگشایی مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با تاکید بر تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها در مرز آستارا گفت: انتظار می رود به زودی با بازگشایی مرزها، بازارهای مرزی رونق دوباره بگیرند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سید عباس موسوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در مرز آستارا اظهار کرد: خوشبختانه گمرک آستارا و بندر چندمنظوره این شهرستان جزو یکی از فعال‌ترین مناطق گمرکی ما هستند که با افزایش صادرات و واردات به ویژه بعد از بحران اوکراین که واردات روسیه از کشورهای منطقه بخصوص ایران زیاد شد فشار اصلی روی آستارا بوده است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ضمن تشکر از مسئولین استان گیلان، شهرستان آستارا و همچنین مدیران گمرک و سایر دست اندرکارانی که به صورت شبانه روزی زحمت می کشند، گفت: هرچند یک سری گرفتاری‌هایی وجود دارد اما این را به فال نیک می‌گیریم، خوشبختانه امسال صادرات ما به روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان رونق ویژه ای داشته که جای شکر دارد و البته باید زیرساخت‌ها را نیز آماده کنیم.

موسوی با بیان اینکه وزارت راه، وزارت امور خارجه، وزارت صمت، گمرک و سایر ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند و زمینه روان تر شدن کارها را فراهم کنند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی در زمینه آخرین وضعیت کرونا گفت: امید می‌رود مرزها بازگشایی شود و بازارهای مرزی ما بتوانند رونق دوباره بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا