آذربایجاناخبارایرانعمومی

«روزی با ایران» در باکو

مراسم «روزی با ایران» با حضور دوستداران و فراگیران زبان و ادبیات فارسی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو و جمعی از دوستداران و فراگیران زبان و ادبیات فارسی با هدف آشنایی فارسی آموزان با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان در محل سالن اجتماعات نمایندگی فرهنگی کشورمان، برگزار شد.

فارسی در سخنانی، به برخی از آداب و رسوم مختلف فرهنگی و آیینی کشورمان اشاره کرد و گفت: ایران رنگین کمان فرهنگی است که هر رنگ و قومیت آن دارای فرهنگ و آداب متحصر به خود آن بخش می‌باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با اشاره به اهمیت و جایگاه زبان و ادبیات فارسی، گفت: فارسی، زبان شعر و دوستی و پُلی برای دوستی و پیوندهای عمیق فرهنگی و ادبی بین ملت‌های منطقه است.

 رستم لازم اف، از اساتید زبان و ادبیات فارسی نیز در سخنانی، زبان فارسی را به عنوان زبان دوم کشور آذربایجان خواند.

در ادامه این مراسم، مسابقه فرهنگی بین دو گروه حافظ (فارسی‌آموزان رایزنی فرهنگی ایران در باکو) و شهریار (فارسی‌آموزان خانه فرهنگ شهریار این نمایندگی فرهنگی) برگزار شد و برگزیدگان حائز دریافت جوایزی به رسم یادبود شدند.

همچنین، تعدادی از نوآموزان و نوجوانان فارسی‌آموز به اجرای دکلمه‌ و شعر به زبان فارسی پرداختند و از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو تابلوی منقش به آثار تاریخی یکی از مناطق ایران را دریافت کردند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا