آذربایجاناخبار

روزنامه آذری اعلام کرد:آمـــریکا مکــالمات تلفنی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان را شنود کـــرده است

به نوشته این روزنامه، سرویس جاسوسی امریکا بخشی از اسناد و مدارکی را که حاکی است دولت آذربایجان ناظران مجمع پارلمانی شورای اروپا را خریده است، به جناح مخالف دولت منتقل کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روزنامه  آذری ینی مساوات در شماره امروز خود از وجود ادعاهایی دال بر شنود مکالمات تلفنی مقامات آذربایجان در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور و انتقال اطلاعات به دست آمده از این مکالمات به جناح مخالف دولت خبر داد.

به نوشته این روزنامه، سرویس جاسوسی امریکا بخشی از اسناد و مدارکی را که حاکی است دولت آذربایجان ناظران مجمع پارلمانی شورای اروپا را خریده است، به جناح مخالف دولت منتقل کرده است.

این روزنامه در ادامه مطلب خود نوشت :علیرغم پشت سر گذاشته شدن انتخابات ریاست جمهوری نهم اکتبر جمهوری آذربایجان، تنش در مناسبات دولت آذربایجان و آمریکا همچنان ادامه دارد.

مطلب ینی مساوات تصریح کرد : اغلب رهبران کشورهای اروپایی ولو با تاخیر به مناسبت پیروزی الهام علی یف در این انتخابات به وی تبریک گفته و تمایل خود به همکاری با حکومت آذربایجان را اعلام کرده اند. این در حالی است که بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از گزارش موسسات دموکراتیک و دفتر حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا موجب نگرانی شدید دولت باکو شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اطلاعات به دست آمده از سوی روزنامه ینی مساوات حکایت از آن دارد که جناح مخالف دولت آذربایجان اسناد و مدارک جدی و افشاگرانه ای در رابطه با نحوه فعالیت ناظران اروپایی و بویژه ناظران مجمع پارلمانی شورای اروپا در اختیار دارد.

ینی مساوات برای اثبات این ادعا به سخنان اخیر رهبر مخالفان دولت آذربایجان در رابطه با انتخابات اخیر جمهوری آذربایجان اشاره می کند و می نویسد: چند روز پیش جمیل حسنلی نامزد واحد شورای ملی جناح مخالف در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان با اشاره به در اختیار داشتن مدارک افشاگرانه کافی در رابطه با عملکرد ناظران مختلف مجمع پارلمانی شورای اروپا برای دموکراتیک وانمود کردن انتخابات جعلی ریاست جمهوری آذربایجان، گفته است که آنها همکاری نامشروع با حکومت آذربایجان انجام داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا