آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان خواستار تنظیم پروتکل های بهداشتی برای برگزاری آیین های ماه محرم شد

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان خواستار آماده سازی پروتکل های سنجیده برای برگزاری عزاداری ماه محرم در این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در گفتگوی تصویری با سایت “ینی مساوات” گفت: « گرچه دوره قرنطینه شدید جریان دارد، اما باید زندگی همراه با مقابله با ویروس کووید 19 را ادامه داد. همانطور که باید تحصیل و آموزش با رعایت ملاحظات بهداشتی و مقابله با ویروس کووید 19 ادامه یابد، تمامی دنیا در جهت از سرگیری عبادات جمعی نیز در حرکت است. »
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو گفت: « در روزهای آینده آیین های محرم و صفر و روز عاشورا را پیش رو داریم. از هم اکنون باید بطور جدی به فکر برگزاری این آیین ها همراه با مقابله با ویروس کووید 19 و رعایت پروتکل های بهداشتی مربوطه باشیم. تمامی مسئولان و سیاستگذاران و تمامی کسانی که مسئولیتی درباره دین دارند، باید به این فکر باشند که محرم و عاشورا در راه است و باید آیین های محرم را بطور حساب شده و سنجیده تنظیم کرد. در تمامی دنیا پروتکل هایی نوشته شده است و براساس آن نمازهای جماعت برگزار می شوند و براساس آن پروتکل ها در روزهای جمعه انسان ها جمع می شوند و نماز جمعه برگزار می کنند. به همان صورت، باید پروتکل های برگزاری آیین های ماه محرم را با رعایت مقررات بهداشتی و مقابله با ویروس کووید 19 تنظیم شود و انسان ها از هم اینک برای برگزاری عزاداری محرم آماده شوند. باید از تجربه دنیا استفاده شود. »
رهبر جمعیت جمعه جمهوری آذربایجان افزود: « تجربه دو کشور عزیز و برادر خود را پیش رو داریم که باید استفاده و اجرا شوند. اگر در ماه رمضان گذشته پروتکل ها زودتر ارائه می شد ، اکنون شرایط اینطور نبود، می شد برای برگزاری نماز عید قربان نیز فکر کرد و مقررات ویژه تنظیم نمود. باید زندگی سالم به همراه مقابله با ویروس کووید 19 ادامه یابد. همانطور که وضعیت اقتصادی و مادی سخت است و مردم باید کار کنند و درآمد داشته باشند و همراه با مقابله با ویروس کرونا به زندگی خود ادامه دهند، باید برای عبادات جمعی نیز پروتکل های مقابله با ویروس کوید 19 تنظیم شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا