آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغویژه

خیانت رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان در درگیرهای تووز از زبان یک منبع مطلع ارمنی

یک منبع مطلع ارمنی در اداره کل سیاست دفاعی وزارت دفاع ارمنستان پرده از خیانت رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان در درگیرهای تووز برداشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یک منبع مطلع در اداره کل سیاست دفاعی وزارت دفاع ارمنستان که خواست نامش فاش نشود، گفت علت اینکه ارمنستان به راحتی توانست بیش از ده پهپاد اسراییلی جمهوری آذربایجان را سرنگون کند یا تحت کنترل خود بگیرد، این است که خود اسراییل کدها و اطلاعات و سیستم ضد پهپادی را در اختیار ارمنستان قرار داده است.

این منبع گفت: اسراییل در حالی که پهپاد و سلاح های تهاجمی به جمهوری آذربایجان فروخته و سود کلانی کرده است، در ازای موافقت ارمنستان با گشایش سفارت در تل آویو،  سلاح ها و سیستم های خنثی کننده همان سلاح های تهاجمی و همچنین سیستم های ضد پهپاد را در اختیار ارمنستان قرار داد.

این منبع افزود: بزرگترین اشتباه راهبردی جمهوری آذربایجان در سال های گذشته، تسلیح ارتش این کشور به سلاح های تولیدی رژیم صهیونیستی و اتکاء و وابستگی به تسلیحات اسراییلی بوده است. زیرا، رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن ذاتی مسلمانان، نمی تواند همکار و شریک راهبردی برای جمهوری آذربایجان باشد که برغم لائیک و سکولار بودن زمامدارانش، اکثریت مردمش را مسلمانان تشکیل می دهند.

این منبع مطلع افزود: اینکه ارمنستان به راحتی توانست بیش از ده پهپاد اسراییلی جمهوری آذربایجان را سرنگون کند، نشان می دهد که خود اسراییل کدها و اطلاعات و سیستم ضد پهپادی را در اختیار ارمنستان هم قرار داده است.

این منبع مطلع درباره نحوه ارتباط شرکت های تسلیحاتی اردن با ارمنستان نیز گفت: اردن منافعی در قفقاز ندارد و فاقد مسیر ارتباطی مستقیم با ارمنستان هم است. اما، اردن با واسطه گری اسراییل به ارمنستان مهمات فروخته است. اسراییل مهمات تولیدی صنایع نظامی اردن را از مسیر هوایی ترکیه به ارمنستان منتقل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا