آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

درخواست بایدن از رییس جمهور آذربایجان بر تشدید تحریکات قومیتی

جو بایدن الهام علی اف را به تشدید تحریکات قومیتی تحت عنوان حفاظت از حقوق اساسی تمامی آذری ها فراخواند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ینی مساوات، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در پیام تبریکش به الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان به مناسبت سی امین سال برقراری روابط دیپلماتیک میان باکو و واشنگتن، نوشت : « ما از آذربایجان می‌خواهیم که برای حفاظت از حقوق و آزادی‌های اساسی همه آذربایجانی‌ها (!)، گام‌های هدفمندی در جهت حکومت‌داری دموکراتیک و اصلاحات بردارد.»
جو بایدن همچنین با این ادعا که طرح های نفتی و انرژی اجرا شده در جمهوری آذربایجان طی 30 سال گذشته با حمایت آمریکا، به تامین امنیت انرژی بین المللی کمک کرده است، باکو را بخاطر سیاستی که در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه دارد، تشویق کرده و افزوده است : « در این دوره از بی ثباتی جهانی که روسیه در تلاش است با جنگ علیه اوکراین، ارکان اصلی امنیت بین المللی را تضعیف کند، ایالات متحده بار دیگر بر حمایت خود از استقلال و حاکمیت آذربایجان تاکید می کند!»
گفتنی است روزنامه ینی مساوات در خبر دیگری درباره تسلیم عناصر فاشیست دسته “آزوف” در اوکراین به نیروهای روسیه نوشت: « این افراد بیش از 80 روز توانستند در مقابل ماشین نظامی روسیه بایستند و مسیر جنگ را تغییر دهند. آنها قهرمان هستند. اکنون با اسارت دردناک و عذاب آوری روبرو هستند. هیچ کس انتظار ندارد ارتش روسیه که در مقابل چشم جهانیان به اوکراین حمله کرد و غیرنظامیان، زنان، سالمندان و کودکان را کشتار کرد، به این رزمندگان قهرمان رحم کند. آنها خود نیز چنین انتظاری ندارند. در هر صورت، رزمندگان اوکراینی در این قاب، تاریخ را رقم زدند و در آینده هم تاریخ را رقم خواهند زد. آنها برای آذربایجان هم جنگیدند!!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا