آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

رسانه سوری مدعی موافقت ترکیه با خروج نیروهایش از سوریه شد

یک رسانه سوری مدعی شد که در نشست سه‌گانه مقامات سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو، آنکارا متعهد شده که تمامی نیروهای خود را از خاک سوریه خارج کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه سوری «الوطن»، شامگاه جمعه، در حساب کاربری خود در شبکه فیسبوک به نقل از یک منبع مدعی شد که در نشست اخیر مقامات سوریه و ترکیه با میانجیگری روسیه بر سر سه مسئله توافق شده است.

این روزنامه سوری به نقل از چند منبع در دمشق نوشت: دیدار سه‌جانبه‌ای که در مسکو با میانجیگری روسیه برگزار شد، ثمره چند نشست بوده که پیشتر بین دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه برگزار شده است.

به گفته این منابع، چنین نشستی پس از آن در مسکو برگزار شده است که دو طرف بر سر چند مسئله به توافق رسیده‌اند و منافع و شروط دمشق در نشست‌های پیشین در نظر گرفته شده است.

روزنامه الوطن به نقل از یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، ادعا کرد در نشست سه‌گانه میان دمشق، آنکارا و مسکو که وزیران دفاع ترکیه، سوریه و روسیه در آن حضور داشتند، ترکیه با خروج کامل از خاک سوریه موافقت کرده است.

طبق ادعای این رسانه، آنکارا همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرده و دو طرف درباره اجرای توافقی که در سال ۲۰۲۰ درباره بازگشایی جاده «ام۴» منعقد شد، بحث و تبادل نظر کرده‌ اند.

منبع مذکور همچنین مدعی شد که طرف‌های گردآمده در این نشست تأکید کردند که شبه‌نظامیان (پ.ک.ک) دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و بزرگترین خطر برای سوریه و ترکیه به شمار می آیند.

این منبع در ادامه ادعای خود اشاره کرد که تمام مسائلی که در نشست یاد شده مورد توافق قرار گرفته‌، توسط چند کمیته تخصصی به منظور تضیمن اجرا و پیگیری درست دنبال خواهد شد و چند نشست دیگر برای هماهنگی‌های بیشتر میان دو طرف در آینده برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا