آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

انتشار ویژه‌نامه «رودکی؛ پدر شعر فارسی» به زبان آذری

همزمان با سالروز بزرگداشت رودکی، ویژه‌نامه «رودکی؛ پدر شعر فارسی» به زبان آذری ترجمه و منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اعلام این خبر، گفت: در این ویژه‌نامه به معرفی عبدالله جعفر بن محمد رودکی شاعر معروف ایرانی که لقب پدر شعر فارسی را دارد، پرداخته شده است.

وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان افزود: رودکی آثار و اشعار زیادی خلق کرده و از اولین شاعران برجسته ایرانی در ادبیات پارسی است.

ربیعی ادامه داد: در این ویژه‌نامه سعی شده درباره زندگینامه رودکی پدر شعر فارسی، تولد و کودکی رودکی، جوانی رودکی و راهیابی او به حکومت سامانیان، هم عصران رودکی، علت نام رودکی، مضامین شعر رودکی، قالب شعر رودکی، موسیقی و رودکی، تأثیر رودکی از قرآن، تأثیر رودکی بر مولوی و حافظ، تاثیر رودکی در شعر حافظ شیرازی، آثار رودکی، مثنوی‌های رودکی، اشعار غنایی رودکی، پیری و وفات رودکی برای آشنایی بیشتر مخاطبین آذری زبان روایت شود.

وی اظهار داشت: این ویژه‌نامه مرجع خوبی برای علاقه‌مندان و محققان، اساتید و دانشجویان و آشنایی با زندگی و آثار علمی این شاعر ایرانی کاربرد بسیاری دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی اینترنتی https://az.icro.ir/nakhchivan (سایت نمایندگی فرهنگی ایران در نخجوان) مراجعه و فایل الکترونیکی این ویژه‌نامه را دریافت کنند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا