آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش ترکیه: مقاومت‌ فلسطین با روز قدس قدرت گرفت

رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش ترکیه گفت: در سایه روز جهانی قدس، مسلمانان فلسطین و شرق قدس به قدرت مهمی دست یافته‌ اند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «اسماعیل حقی پکین» رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش ترکیه با بیان اینکه روز جهانی قدس با اعلام امام خمینی (ره) در آخرین جمعه ماه رمضان در دنیا بازتاب یافت تصریح کرد: تقویت قدرت فلسطینیان در قدس موضوع مهمی بوده و سبب اعتماد مردم فلسطین شده است.

وی با اشاره به نقش ایران در تقویت مقاومت فلسطین اظهار کرد: این روند انکارناپذیر است و ایران از سال 1979-80 به بعد برای امنیت آن منطقه هم از نظر آموزش و هم از نظر دفاعی، اقدامات قابل ملاحظه‌ ای انجام داده است.

حقی پکین با بیان اینکه در دوران یاسر عرفات، فلسطین بسیار بی‌دفاع بود و بارها آمریکا و اسرائیل، اقدام نظامی انجام می‌دادند، افزود: اگر اکنون در غزه و قدس گروه‌های مقاومت فعال هستند و حزب الله به‌ عنوان قویترین گروه مقاومت در لبنان حضور دارد، به سبب حمایت‌های بی‌بدیل ایران است.

وی با اشاره به نقش موثر انقلاب اسلامی ایران در دفاع از ملت‌های مظلوم منطقه گفت: انقلاب ایران نه فقط در موضوع فلسطین، بلکه در منطقه هم به تحولات مهمی از جمله حق‌طلبی ملت‌ها منجر شد.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش ترکیه تاکید کرد: اگر حمایت‌های ایران نبود، مقاومت فلسطین به این سطح نمی‌رسید و اسرائیل به‌راحتی مرتکب نسلی‌کشی می‌شد یا همه فلسطینیان به ترک وطن‌شان مجبور می‌شدند، اما حمایت‌های ایران مایه امیدواری فلسطینی‌ها شد.

حقی پکین همچنین ضمن قدردانی از رهبران و مردم ایران به‌ سبب کمک به صلح و امنیت در منطقه و حمایت از آرمان‌های فلسطین اظهار کرد: سایر کشورهای منطقه از جمله ترکیه نیز باید با سیاست‌های منطقه‌ای ایران همراه باشند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا