آذربایجاناخبارعمومی

رئیس دفتر سازمان گزارشگران بدون مرز در بخش اروپای شرقی: آزادی مطبوعات در جمهوری آذربایجان نگران کننده است

جانان کاولی، رئیس دفتر سازمان گزارشگران بدون مرز در بخش اروپای شرقی و آسیای میانه گفت: روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان مستقل در جمهوری آذربایجان دستگیر و مورد باج خواهی قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از «راکورس تی وی»، جانان کاولی، رئیس دفتر سازمان گزارشگران بدون مرز در بخش اروپای شرقی و آسیای میانه در مورد جایگاه جمهوری آذربایجان در فهرست آزادی مطبوعات اظهار نظر کرد.

جانا کاولی با اشاره به دلایل مختلفی تاکید کرد، چرا جمهوری آذربایجان در فهرست کشورهایی است که بدترین وضعیت رسانه ای را دارند.

به گفته جانا کاولین، پس از عزل علی حسنوف، امیدهایی برای تغییر وجود دارد.

وی افزود: «معاون رئیس جمهور دشمن اصلی رسانه ها بود و در عین حال، وعده هایی برای محافظت از روزنامه نگاران و مطبوعات ارائه می داد. دولت انتقادات بین المللی را نادیده می گیرد و همچنان به سرکوب آزادی بیان و مطبوعات ادامه می دهد. روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان مستقل با اتهامات بی اساس دستگیر و مورد باج خواهی واقع می شوند. اوضاع در آذربایجان ما را بسیار نگران کرده است. مقامات جمهوری آذربایجان حتی روزنامه نگاران مقیم خارج را نیز مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می دهند».

وی گفت: «5 روزنامه نگار در آذربایجان زندانی هستند. علاوه بر این، دسترسی به برخی سایت های مستقل محدود شده است. در طول انتخابات پارلمان، حداقل 18 روزنامه نگار محدود و با برخورد فیزیکی مواجه شدند».

جانا کاولی اظهار داشت؛ بحران کرونا ویروس به وسیله ای برای افزایش سانسور در جمهوری آذربایجان تبدیل شده و دولت از موضوع قرنطینه سوءاستفاده می کند.

وی با اشاره به بازداشت سعادت جهانگیر، روزنامه نگار «روزنامه آزادلیق » و ناطق اثبات وف به جرم نقض قانون قرنطینه اظهار داشت: «مقامات با متهم کردن فعالان رسانه ای به انتشار اطلاعات نادرست، صاحبان رسانه های آنلاین را مجازات می کنند. حتی کاربران شبکه های اجتماعی نمی توانند اطلاعات غیررسمی را به اشتراک بگذارند. این موضوع برای ما نگران کننده است. جامعه بین المللی باید بر باکو و کشورهای اروپایی که با جمهوری آذربایجان تجارت می کنند، فشار وارد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا