آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغویژه

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین: قدس و قره باغ هر دو سرزمین های اسلامی هستند و باید آزاد شوند

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین از ابتکار روحانیون و فعالان دینی جمهوری آذربایجان در برگزاری هفته قدس قدردانی و بر حمایت ملت های فلسطین و جمهوری آذربایجان از یکدیگر تاکید کرد و گفت: قدس و قره باغ هر دو سرزمین های اسلامی هستند و باید آزاد شوند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ناصر ابوشریف در گفتگو با کانال «الرعد» گفت: « ما مردم جمهوری آذربایجان را مردمی مقاومت گرا و مسلمان می شناسیم. به ملت جمهوری آذربایجان می گوییم اگر شما از مبارزات ما حمایت کنید، فلسطین و قدس نیز از شما حمایت خواهد کرد. تمامی امت مسلمان قدس را مرکز مبارزه سیاسی خود می داند و مقاومت و مبارزه را پیش می برد و ملت جمهوری آذربایجان نیز نقش مهمی در این زمینه دارد. قدس قبله اول و قبله سیاسی جهان اسلام است. اگر یک مسلمان جهت نما و قبله سیاسی خود را گم کند، راه خود را گم خواهد کرد. همانطور که حاج قاسم سلیمانی هر کجا می رفت، هدف نهایی اش آزادی قدس بود، ما هم باید هدف نهایی مان آزادی قدس باشد تا به سایر اهداف نیز دست یابیم».
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: « امام خمینی (ره) روز قدس را به عنوان یک کد برای مبارزه در راه آزادی قدس اعلام کرد تا امت اسلام به وحدت و بیداری برسد. ما هم باید مبارزه برای آزادی قدس را فقط در روز و هفته قدس خلاصه نکنیم. تلاش برای آزادی قدس بر تمامی مسلمانان واجب است. زیرا، همانطور که مکه فقط به سعودی ها و عرب ها مربوط نیست، قدس نیز فقط به فلسطینی ها مربوط نیست. اگر فلسطینی ها هم در کار خود قصور و اشتباهی داشته باشند، باز هم آزادی قدس بر مسلمانان واجب است. همانطور که یهودی ها و صهیونیست ها به اسراییل کمک می کنند که قدس را یهودی کند، بر مسلمانان نیز واجب است که قدس را آزاد کنند».
ناصر ابوشریف گفت: « همانطور که قدس و فلسطین به دست غیرمسلمانان اشغال شده است، قره باغ نیز به دست غیرمسلمانان و با حمایت قدرت های غیرمسلمان اشغال شده است. قدس و قره باغ هر دو سرزمین های اسلامی هستند که باید آزاد شوند. در جنگ قره باغ، فلسطین همواره از ملت جمهوری آذربایجان حمایت می کرد. اما، اکنون که جنگ متوقف است و به همین علت فعالیتی نیست، ما هم نمی توانیم کمکی بکنیم. دشمن نیز از این وضعیت سوء استفاده می کند و می خواهد میان ما اختلاف بیاندازد. اما، همانند زمان جنگ قره باغ، هم اکنون نیز ما از ملت های مظلوم و خصوصا ملت جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم تا حق خود را بازپس بگیرند. مشکل شماره یک امت مسلمان، مساله قدس است و همانطور که صهیونیسم و استکبار آمریکا عامل مساله قدس است، در سایر مشکلات جهان اسلام از جمله تحت فشار گذاشتن ایران و همچنین مساله قدس نیز همان دشمنان اسلام، عامل اصلی هستند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا