آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با «الهام علی‌ اف» در باکو

در دیدار وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آذربایجان در شهر باکو، طرفین در زمینه توسعه روابط اقتصادی، تجاری و همکاری‌های انرژی گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از یکتا، آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که در راس یک هیات بلند پایه وارد شهر «باکو» پایتخت جمهموری آذربایجان شده است، امروز دوشنبه با «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این ملاقات به سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین باکو و تل آویو اشاره کرده و دیدارهای متقابل و فعالیت نمایندگی تجاری جمهوری آذربایجان و افتتاح مرکز گردشگری این کشور در فلسطین اشغالی را مثبت توصیف کردند.

در این گفت‌و‌گو، طرفین همچنین در خصوص گسترش روابط اقتصادی، تجاری و همکاری‌های انرژی گفت‌و‌گو کردند.

هیات صهیونیستی در این سفر قصد دارد در مورد سه موضوع واردات مقادیر زیادی نفت از جمهوری آذربایجان به سرزمین های اشغالی، واردات اوره و گندم مذاکره کند.

گفتنی است، باکو و تل آویو روابط نظامی گسترده‌ ای دارند، به طوری که رئیس‌جمهور آذربایجان اخیرا گفت که این کشور به طور گسترده از اسرائیل پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» و «هاروپ» خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

این در حالی است که چندی قبل اخباری از فعالیت صهیونیست‌ها در مرزهای جمهوری آذربایجان با ایران به بیرون درز کرد. متعاقب این مسئله، رئیس جمهور آذربایجان حضور فعال رژیم صهیونیستی نزدیک مرز با ایران را تکذیب کرد و مدعی شد باکو سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند.

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: «ما خواستار احترام به حقوق حاکمیتی خودمان و عدم دخالت در مسائل داخلی‌مان هستیم. اتهامات مطرح‌ شده علیه ما باید رسما اثبات شوند. بگذارید بیایند اینجا و یک فرد خارجی پیدا کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا