آذربایجاناخبار

اغتشاش درمینگه چیور: معترضان وارد شهر شدند.

برای مقابله با اغتشاشات نیروهای پلیس و امنیتی در شهر مستقر شده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از Virtualaz.org تنش در مینگه چیور افزایش یافته است.

درپی به قتل رسیدن بهروز حاجی اف، جوان 27 ساله اهل مینگه چویر در اداره پلیس این شهر، مردمی که روز شنبه در مراسم دفن این جوان شرکت کرده بودند، با حرکت در خیابان های مینگه چویر، به اعتراض پرداختند.
پدر این جوان 27 ساله به رسانه ها اعلام کرد فرزندش را در اداره پلیس با ضرب و شتم شدید به قتل رسانده و از پنجره طبقه سوم ساختمان پلیس به بیرون پرتاب کرده اند تا قتل وی را ناشی از فرار جلوه دهند.

پس از تشیع جنازه بهروز حاجی اف نزدیکان وی خواهان برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز شده اند.

با اینکه پدر مرحوم به این مسئله رضایت نداشت آنها اصرار داشتند که این راهپیمایی اعتراض آمیز باید انجام گیرد.

براساس گزارشات اخیر تمامی خیابانهای مرکز شهر بسته شده است. اداره پلیس مرکزی شهر و همچنین فرمانداری به شدت توسط نیروهای امنیتی مورد محافظت قرار گرفته است.

براساس گزارشات دریافتی افرادیکه به مقابل اداره پلیس یورش برده اند شعار می دهند که خون برادرمان روی زمین نخواهد ماند ما نخواهیم گذاشت که خون وی پایمال شود.

نیروهای پلیس و امنیتی برای مقابله با معترضین از نارنجک  صوتی استفاده می نمایند.

براساس خبرهای واصله  از محل اغتشاشات بستگان بهروز حاجی اف مسئول دفتر دادستان شهر رشاددت اروج اف را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

این اعتراضات زمانی که جسد بهروز حاجی اف در سردخانه بوده از مقابل ساختمان آن شروع گردیده است.

در این مورد براساس ماده 315 قانون (خشونت علیه نماینده دولت و استفاده از زور) جمهوری آذربایجان پرونده جنایی باز شده است.

خاطرنشان می کنیم که بستگان بهروز حاجی اف ادعا می نمایند که وی در زمان بازجویی از طرف اداره پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس به قتل رسیده است.ولی در این زمینه وزارت کشور آذربایجان ادعا می نماید که بهروز حاجی یو در طول بازجویی خود را از پنچره اتاق بازجویی پرتاب نموده و خودکشی کرده است.

همچنین پایگاه اینترنتی «دیرلر»، گزارش داد به علت ناتوانی پلیس مینگه چویر در سرکوب تظاهرات، نیروهای ضدشورش موسوم به «قشون داخلی» به مینگه چویر اعزام شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا