اخباراردبیل

انتقاد آیت‌الله عاملی از بی‌اعتنایی دولت به لغو امتیاز گمرک اصلاندوز /‌ بی‌برنامگی دولت برای ایجاد توازن در کشور‌

در نشست روسای طوایف اصلاندوز با امام جمعه اردبیل توسط بزرگان طوایف به دنبال لغو امتیاز گمرک اصلاندوز مطرح شد که بی‌اعتنایی و اهانت به مناطق محروم کشور توسط دولت نشان می‌دهد که دولت فاقد هرگونه برنامه برای ایجاد توازن و عدالت بین مناطق مختلف است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روسای طوایف و بزرگان 23 طائفه خطه اصلاندوز و دشت مغان عصر امروز به همراه امام جمعه اصلاندوز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

در این دیدار بزرگان عشایر منطقه نارضایتی شدید اهالی خطه اصلاندوز از لغو امتیاز گمرک اصلاندوز توسط هیئت دولت را به نماینده ولی فقیه در استان ابلاغ کرده و اظهار داشتند: این گونه بی‌اعتنایی و اهانت به مناطق محروم کشور نشان می‌دهد که دولت فاقد هرگونه برنامه برای ایجاد توازن و عدالت بین مناطق برخوردار و محروم کشور است.

ریش سفیدان و روسای عشایر خطه اصلاندوز با گلایه از دولتمردان که سال‌های متمادی بهترین نقطه اتصال کشور به منطقه قفقاز و آسیای میانه را راکد نگه داشته‌اند، بیان کردند: گمرک اصلاندوز تنها گمرک متصل به خط آهن جمهوری آذربایجان در هورادیز است و این قابلیت را داشت که دولت به جای تخریب مناطق جنگلی و منابع طبیعی ارزشمند در جنگل‌های شمال راه آهن کریدور شمال – جنوب را از این مسیر انتخاب کند.

آنها با اعلام اینکه آرام کردن اهالی منطقه و دعوت آنها به اکتفاء به اعتراضات مدنی تا زمانی معینی مقدور است، از دولت‌مردان خواستند که بدون فوت فرصت گره‌ها و عقده‌های ذهنی را در این موضوع باز کنند.

بزرگان عشایر افزودند: توقع جدی ما از دولت فعال کردن این گمرک و تبدیل شهر اصلاندوز، که روزانه میزبان هزاران مسافر آذری است، به شهرستان و تقسیم اراضی پایاب سد خداآفرین بین اهالی بومی منطقه و رسیدگی بسیار عاجل به روستاهایی است که در کنار رودخانه‌های پرآب در اثر فقدان آب شرب با گرفتاری‌های خاص و طاقت فرسا دست و پنجه نرم می‌کنند.

ریش‌سفیدان منطقه از موضع‌گیری و پیگیری‌های مجدانه نماینده ولی فقیه در استان و به ویژه موضع گیری‌های وی در خطبه‌های اخیر نماز جمعه تشکر کردند.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با دعوت اهالی منطقه به آرامش و لزوم پیگیری مطالبات از طرق قانونی و ندادن فرصت به عناصر فرصت‌طلب از پیگیری ویژه خود و مسئولان استانی و نماینده مجلس در موضوع گمرک اصلاندوز خبر داد و گفت: خوشبختانه وزیر کشور از اعاده گمرک اصلاندوز به حالت قبلی حمایت کرده و قول مساعد در این زمینه داده‌اند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی تصریح کرد: امکان ذره‌ای بی‌مهری در استان نسبت به شمال استان وجود ندارد و بالعکس بالاترین بودجه عمرانی حتی چند برابر بودجه عمرانی خود اردبیل تا حال به شمال استان اختصاص یافته است.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: فقط برای اراضی پایاب سد خداآفرین تا حال 400 میلیارد تومان هزینه شده و 400 میلیارد تومان دیگر نیز تصویب و در حال اجرا است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: من یقین دارم بصیرت و درایت اهالی مکرم خطه مبارک مغان مجال تنفس به نیت‌های اختلاف افکن نخواهد داد.

در این دیدار طومار عظیمی که به امضای اهالی اصلاندوز و عشایر این خطه رسیده، برای ارسال به هیئت دولت به نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تقدیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا