آذربایجاناخبار

کارشناس نظامي جمهوري آذربايجان :‌پهپادهاي هاروپ خریداری شده از اسرائیل ؛ توان حمله به اهدافي در فاصله هزار کيلومتري را دارد

يک کارشناس نظامي جمهوري آذربايجان گفت باکو پهپادهاي هاروپ را از رژيم صهيونيستي خريداري کرده است که مي تواند با حمل کلاهک انفجاري 15 تا 23 کيلو، به اهدافي در فاصله هزار کيلومتري ، حمله کنند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  «آذ ويزيون» ، رشاد سليمانف گفت : « در درگيري ماه آوريل ميان ارتش جمهوري آذربايجان و ارمنستان، برخي از سيستم هاي موشکي جديد جمهوري آذربايجان را مشاهده کرديم. در اين درگيري، از حدود ده تا پانزده درصد از تسليحات جديد خريداري شده جمهوري آذربايجان استفاده شد. پهپادهاي توليد شده در جمهوري آذربايجان مي توانند 16 تا 24 ساعت در آسمان بمانند و پهپادهاي وارداتي جمهوري آذربايجان نيز توانايي باقي ماندن در آسمان به مدت 48 ساعت را دارند. جمهوري آذربايجان در زمينه بهره گيري از پهپاد، حتي روسيه و اوکراين و بلاروس را پشت سر گذاشته است. توپخانه راکتي Lynx LAR-160 با برد 40 تا 50 کيلومتر و اکسترا EXTRA با برد 150 تا 160 کيلومتر از اسراييل و سيستم توپخانه اي TR-122 Sakarya با برد 40 کيلومتر و «طوفان» Qasirgha TR-300 با برد 105 تا 130 کيلومتر از ترکيه خريداري شده است. از پاکستان و ساير کشورها، موشک هاي دوربرد تامين شده است. بلاروس نيز اعلام کرده است که توافق فروش سيستم موشکي 250 کيلومتري «پولونز» Polonez به جمهوري آذربايجان حاصل شده است. امروز جمهوري آذربايجان توانايي هدف گرفتن هر هدفي را در ارمنستان با دقت بالا دارد. »


اين کارشناس نظامي افزود : « سيستم راکتي 300 ميلي متري «طوفان» که از ترکيه خريداري شده است، با حداکثر برد 130 کيلومتر مي تواند ايروان را هدف قرار دهند. فاصله ميان نخجوان و ايروان تقريبا 70 تا 75 کيلومتر است. راکت هاي «طوفان» و «اسمرچ» که در سفر الهام علي اف، رييس جمهوري آذربايجان به نخجوان ، به نمايش گذاشته شد، مي توانند به راحتي ايروان را هدف قرار دهند. همچنين مي توان از نخجوان، به اهداف مورد نظر در قره باغ کوهستاني، شليک کرد. »


اين کارشناس نظامي جمهوري آذربايجان گفت : « پهپادهاي (اسراييلي) هاروپ که جمهوري آذربايجان آنها را به کار گرفته است، مي توانند هزار کيلومتر پرواز کنند. اين فناوري در دنيا ، جديد است. اين پهپاد، کلاهکي به وزن 15 تا 23 کيلو را حمل مي کند که مي تواند هر هدفي را نابود کند. همچنين در اين منطقه، بجز روسيه، تنها جمهوري آذربايجان سلاح TOS-1A در اختيار دارد که به آن، «سلاح جهنمي » گفته مي شود. همچنين سلاح Tochka-U که مي تواند هر هدفي را در 120 کيلومتري نابود کند، در اختيار ارتش جمهوري آذربايجان است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا