آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

دیدار وزیران ارتباطات و فن آوری ایران و جمهوری آذربایجان در استانبول

ایران و جمهوری آذربایجان راه‌های توسعه همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

­به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ­­خبرگزاری صدا و سیما، ایران و جمهوری آذربایجان راه‌های توسعه همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.

دیدار عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و رشاد نبی اف وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست دوازدهم شورای ارتباطات و اطلاعات هشت کشور در حال توسعه منطقه در استانبول برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به منظور شرکت در شورای ارتباطات و اطلاع رسانی با حضور نمایندگان ۵۵ کشور جهان و حضور در اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات هشت کشور در حال توسعه به ترکیه سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه استانبول، هدف از سفر خود به ترکیه را حضور در این شورا و نشست با همتایان کشور‌های همسایه عنوان کرد و افزود: از مهمترین سیاست‌های بین المللی وزارت ارتباطات و فناوری دولت سیزدهم، ارائه پلتفرم‌های دیجیتالی ارتباطی طراحی شده در ایران به کشور‌های منطقه و ایجاد پلتفرم‌های هماهنگ منطقه‌ای برای جلوگیری از چالش‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی پلتفرم‌های آمریکایی و اروپایی در منطقه است.
زارع پور ادامه داد: در تلاشیم با توسعه تعاملات و ایجاد حاکمیت منطقه‌ای در بستر ارتباطات، مشکلات اغلب کشور‌های همسایه ناشی از پلتفرم‌های دیجیتال کشور‌های فرا منطقه‌ای را برطرف کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، دیدار و گفت و گوی دو جانبه با همتای ترکیه‌ای را از برنامه‌های دیگر سفر به ترکیه اعلام و برای بهرمندی هرچه بیشتر ظرفیت همسایگی ترکیه برای توسعه تعاملات دیجیتال، تاکید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان نخستین مقام رسمی کشورمان در دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران به ترکیه سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا