آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

بیانیه مطبوعاتی سفارت ارمنستان در مورد پرواز مسیر باکو-نخجوان از آسمان این کشور

محدودیتی برای پروازهای غیر نظامی در آسمان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بطور متقابل به استثنای بازه زمانی جنگ 44 روزه وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه مطبوعاتی سفارت ارمنستان آمده؛ کمیته هواپیمائی کشوری جمهوری ارمنستان تائید می نماید که در تاریخ ششم اکتبر سال جاری پروازی در مسیر باکو – نخجوان از طریق آسمان جمهوری ارمنستان صورت گرفته است.
در مورد استفاده از آسمان جمهوری ارمنستان و آسمان جمهوری آذربایجان به طور متقابل، محدودیتی برای پروازهای غیر نظامی به استثنای بازه زمانی جنگ 44 روزه وجود نداشته است.
پروازها در مسیر یاد شده فوق، قبلا و تا تاریخ 8 نوامبر سال 2014 بطور مستمر صورت گرفته است. پس از تاریخ فوق طرف آذربایجانی به ابتکار خود استفاده از آسمان ارمنستان را متوقف نمود.
در تمام این مدت ازمبدا فرودگاه « زوارنوتس » و از طریق آسمان جمهوری آذربایجان پروازهائی به مقصد دیگر کشورها و بلعکس انجام گرفته است و اینک نیز ادامه دارد.
علاوه بر این، با توجه به اینکه طبق دستورالعمل های موجود برای پروازهای ترانزیت غیر نظامی نیاز به مجوز نیست، لذا از سوی مسئولان هوانوردی جمهوری ارمنستان مجوزی برای پروازهای ترانزیت صادر نمی گردد.
انتخاب مسیرهای پروازی در صلاحیت بهره برداران هواپیما می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا