آذربایجاناخبارایران

دیدار سفرای مسلمان با الهام علی‌اف به مناسبت ماه رمضان

الهام علي اف، رييس جمهوري آذربايجان در ديدار با سفراي کشورهاي مسلمان در باکو به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، بر ديني نبودن ماهيت مناقشه قره باغ کوهستاني تاکيد کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از خبرگزاري رسمي آذرتاج، الهام علي اف گفت : « رهبران ارمنستان به کشورهاي اروپايي اطلاعات تحريف شده اي در مورد مناقشه قره باغ کوهستاني مي دهند و تلاش مي کنند که به اين مناقشه ، پوشش ديني بدهند. »
رييس جمهوري آذربايجان افزود : « رهبران ارمنستان در خيلي از موارد ادعا مي کنند که اين کشور در احاطه سه کشور مسلمان قرار دارد و در اين موقعيت، از ارزشهاي مسيحي دفاع مي کند. اين، رياکاري بزرگي است. شما به عنوان کساني که در جمهوري آذربايجان اقامت داريد، مي دانيد که در اين کشور مناقشه ديني و قومي هيچ گاه وجود نداشته است و به موازات مساجد، کليساها و کنيسه ها نيز در جمهوري آذربايجان فعاليت مي کنند و کليساي ارمني نيز در مرکز باکو با مصونيت حفظ شده است. »
علي اف گفت : «سخنان رهبران ارمنستان نشان مي دهد که آنها به چشم دشمن به کشورهاي اسلامي نگاه مي کنند.»
الهام علي اف افزود : « مناقشه قره باغ خطري بزرگ براي منطقه است. ارمنستان عليه ما سياست تصفيه قومي انجام داده است و تمامي تاريخ و آثار ديني در مناطق اشغالي را از بين برده است. »
الهام علي اف ، افزايش تعداد سفارتخانه هاي کشورهاي مسلمان در جمهوري آذربايجان را نشانه تقويت همبستگي اين کشور با کشورهاي اسلامي توصيف کرد و افزود : « تصويب قطعنامه در باره مناقشه قره باغ کوهستاني در نشست سران سازمان همکاري هاي اسلامي در استانبول نيز نشانه اين همبستگي است. »
الهام علي اف افزود : « سال 2016 در جمهوري آذربايجان به عنوان سال «چندفرهنگ گرايي» اعلام شده است و برگزاري نشست اتحاد تمدن هاي سازمان ملل در باکو نيز نشان مي دهد که جمهوري آذربايجان به موفقيت هاي بزرگي در اين زمينه رسيده است.»
علي اف همچنين از حمايت دولت هاي مسلمان از مواضع جمهوري آذربايجان در مقابل ارمنستان قدرداني و تدارک برگزاري مسابقات همبستگي کشورهاي مسلمان در باکو در سال 2017 را نشانه ديگري از همبستگي جمهوري آذربايجان با جهان اسلام توصيف کرد.
علي اف گفت : « يک سال بعد از اين بازي ها نيز، نخجوان در سال 2018 به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام معرفي خواهد شد . چند سال قبل نيز باکو به اين افتخار دست يافته و به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام معرفي شده بود. »
علي اف افزود : « جمهوري آذربايجان به تلاش هاي خود براي تقويت همبستگي ميان کشورهاي اسلامي ادامه خواهد داد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا