آذربایجاناخبارایران

دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان

بمنظور پیگیری موارد فرهنگی و هنری مورد علاقه طرفین  سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو با حضور در وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان با عدالت ولی اف قائم مقام وزیر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، امضاء سند مبادلات فرهنگی، برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان در ایران، اجرای سرود دوستی ایران و آذربایجان، هماهنگی در خصوص اعزام و دعوت از گروههای فرهنگی و هنری، نمایش فیلم پیامبر مجید مجیدی در باکو و … مطالب مطرح در این نشست بود.

پس از مذاکرات و بررسیهای لازم توافق بعمل آمد که هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران در نیمه دوم آذر ماه سالجاری برگزار گردد. پیش از این طرف آذری اعلام تمایل کرده بود که روزهای فرهنگی را در شهرهای تهران، اصفهان و اردبیل برگزار کند. تاریخ دقیق برگزاری هفته فرهنگی پس از هماهنگی رایزنی فرهنگی با سازمان متبوعه اعلام خواهد شد و برنامه ریزیهای لازم بعمل خواهد آمد.

در این دیدار مقرر گردید عدالت ولی اف برای مذاکره با مسئولین فرهنگی کشورمان در خصوص نحوه برگزاری هفته فرهنگی و کم و کیف برنامه های فرهنگی و هنری مد نظر آذربایجان در هفته فوق در اوایل آبانماه به تهران سفر نماید.

همچنین در این دیدار سند مبادلات فرهنگی که بررسیهای آن از دو سال پیش انجام شده و قرار بود در سفر رئیس جمهور محترم ایران به آذربایجان توسط وزرای فرهنگ دو کشور امضاء شود مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر گردید متن سند توسط رایزن فرهنگی باکو و بخش بین الملل وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان مورد بررسی مجدد قرار گرفته و نهائی شود تا در زمان برگزاری هفته فرهنگی آذربایجان در تهران توسط دکتر جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابوالفضل قارایف همتای آذری ایشان امضاء شود.

در دیدار  مقرر گردید با دعوت آقای عدالت ولی اف، آقای علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمهوری آذربایجان سفر نمایند تا در خصوص گسترش مناسبات فرهنگی و هنری بویژه در زمینه تاتر و اجرای مشترک ارکسترهای ملی دو کشور و مسائل مورد علاقه طرفین با مسئولین فرهنگی آذربایجان مذاکره نمایند.

با توجه به علاقه مردم آذربایجان به فیلم پیامبر مجید مجیدی و بنا به پیشنهاد سید ابراهیم ابراهیمی موافقت گردید که فیلم فوق با زیر نویس آذری در آینده نزدیک در جمهوری آذربایجان به نمایش درآید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا